Společnost


Moderní energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77522Nevrácená záloha

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2024, před 6 měsíci

Jiří Neplech

Znění stížnosti

Vážení,

píši ohledně sporu s firmou Moderní energie s.r.o., se kterou jsme uzavřeli smlouvu na dodání a instalaci fotovoltaických panelů na náš rodinný dům.

Tuto smlouvu jsme uzavřeli dne 7. 9. 2022. V té době ve firmě pracoval náš známý a tak jsme neměli obavy, že by snad něco nemělo proběhnout podle plánu (tento však zhruba měsíc po podpisu smlouvy z firmy odešel - nelíbilo se mu jak firma řeší své závazky). Ve smlouvě jsme měli dáno, že dílo má být dokončeno maximálně do 8 měsíců od podepsání smlouvy (nutno podotknout, že normálně firma udává ve smlouvách termín do 3 měsíců od podepsání). Na prodloužení lhůty k dokončení díla jsme se dohodli, protože jsme měli v následujících měsících vyměnit nevyhovující krytinu střechy pro instalaci panelů za novou, vyhovující.

Střecha byla dokončena koncem května 2023, kdy k 1. 6. 2023 máme firmou vydanou fakturaci po zhotovení. Již v průběhu dokončování střechy jsme se snažili s firmou ME dohodnout na možném termínu instalace, ideálně už v červnu 2023. V průběhu následujících týdnů jsme takto několikrát volali zástupci firmy - panu A., našemu kontaktu, ale vždy nám bylo řečeno, že nám termín dát nemůže z pokaždé jiných důvodů (moc práce, všichni elektrikáři na dovolené, nedostatek materiálu atd...). Po našich četných snahách o dohodnutí termínu nám pan A. přestal brát telefony a tak jsme mu museli volat z cizích čísel, abychom se s ním vůbec spojili. V jednom z těchto telefonátů nám dokonce sdělil, že telefony nebere schválně, protože není telefonní ústředna. Nakonec se nám povedlo domluvit dodání panelů do domu, ovšem až po písemné výzvě k plnění smlouvy. Panely nám byly dodány 30. června 2023. Dále nám byl předán kontakt na montéry firmy, kteří měli v následujícím týdnu přijet panely instalovat. Montéři se k nám po X omluvách dopravili až na konci srpna 2023, ovšem ne aby panely nainstalovali, ale aby se omluvili, že instalaci nejsou schopni v nejbližších dnech zvládnout. Pan A. nám ihned poté do telefonu sdělil, že je irelevantní, kdy nám panely nainstalují, jelikož zapojit by je mohla firma až nejdříve někdy v říjnu 2023. Po tomto jednání a po přečtení několika negativních recenzí s podobným scénářem, jako probíhal u nás, se pro nás stala firma naprosto nedůvěryhodnou a my jsme se rozhodli odstoupit od smlouvy. Odstoupení proběhlo v září 2023. Firma s námi po odstoupení přestala na čas komunikovat a reagovala až na předžalobní výzvu k vrácení zálohy ve výši 368.138 Kč. Odstoupení neakceptovali a zálohu nám odmítli vrátit, kdy jako důvod uváděli, že jsme nebyli schopni zajistit stavební připravenost. Po několika emailech a urgencích, kdy s firmou již komunikoval náš právní zástupce firma sama odstoupila koncem prosince 2023 od smlouvy. V dalších měsících jsme se z firmy snažily dostat zaplacenou zálohu. Firma na naši komunikaci reagovala sporadicky a když už jsme se dostali k nějaké kalkulaci zálohy, tak si firma začala vymýšlet částky ušlého zisku a to bez řádného vysvětlení a nebyla schopna je důvěryhodně podložit, prostě se objevily na faktuře. Z námi zaplacené zálohy 368.138 Kč, nám firma 2. dubna 2024 vrátila 124.297 Kč a nám na chodbě zavazí 20 FV panelů, které si firma odmítá odvézt. S firmou se dále nedá domluvit.


Produkt

solární elektrárna pro RD na klíč


Požadované řešení

Vrácení zálohy dle smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2024 10:31, před 6 měsíci

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (instalace fotovoltaických panelů). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud nebylo dílo uskutečněna ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Jestliže se strany domluvily, že dílo bude provedeno až po výměně nevyhovující krytiny střechy, přičemž s takovým termínem zhotovitel souhlasil, není možné následně ze strany zhotovitele namítat, že dílo nemohlo být provedeno z důvodu nezajištění stavební připravenosti. Z popisu stížnosti navíc vyplývá, že spotřebitel se i snažil už během dokončení prací na střeše domluvit si termín instalace fotovoltaických panelů se zhotovitelem. K instalaci dle popisu ani po opětovných výzvách nedošlo, zhotovitel pouze fotovoltaické panely dodal, nikoli instaloval. Následně spotřebitel od smlouvy odstoupil.

Spotřebitel může od smlouvy odstoupit v plném rozsahu jen, jestliže to není vůči společnosti nepřiměřené. V takovém případě je společnost povinna provést demontáž na své náklady a vrátit vše do původního stavu. V daném případě ale k instalaci vůbec nedošlo. Společnost si tak odveze pouze dodané panely.

Z výše uvedeného plyne, že máme za to, že společnost je povinna spotřebiteli vrátit zálohu v plné výši a odvézt si panely na své náklady.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Moderní energie s.r.o., 28. října 810/246, 709 00 Ostrava.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 14:11, před 2 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2024 10:21, před 27 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.