Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Vybral jsem si zájezd z nabídky CA INVIA u CK ETI do Egypta v termínu od 17.8. do 24.8. Všude na mne blikalo upozornění "Kupte hned, zítra už může být cena vyšší". Vyplnil jsem celý formulář objednávky a po kliknutí na tlačítko pokračovat na platbu jsem obdržel informaci, že má objednávka byla odeslána a že budu kontaktován. Nikde možnost avizované online platby zájezdu.
Následně jsem byl kontaktován zástupkyní INVIA, která mi sdělila, že jsem nemohl dokončit nákup z toho důvodu, že spolucestující není občan České nebo Slovenské republiky.
Zaslala mi odkaz na vygenerování a elektronické podepsání cestovní smlouvy a platební údaje pro bankovní převod. To jsem vše učinil a druhý den ráno mi přišlo potvrzení o přijetí platby.
Teprve následně mi bylo oznámeno, že CK ETI neakceptovala tuto cestovní smlouvu, protože se mezitím změnila cena - upozorňuji, že od zaslání odkazu, vygenerování smlouvy a okamžité platby uběhlo několik málo hodin. Samozřejmě mi bylo okamžitě nabídnuto nové vygenerování cestovní smlouvy s doplacením rozdílu ve výši několika tisíc korun.
Jako spotřebitel se cítím podveden, že mi byl nabízen zájezd s upozornění, které zavádějícím způsobem vyvolává pocit garantované ceny a teprve následně, potom co si myslím, že jsem uzavřel smlouvu, platně koupil zájezd a zaplatil, se dozvím že nic neplatí a že CK chce více peněz. Je toto normální?
Zájezd do The Grand Resort Egypt - Hurghada přes CA INVIA u CK ETI
Dodržení nabízené ceny
Změna uváděných podmínek a reklamních sdělení
Podmínky mají být stejné pro všechny občany EU a ne jen pro občany ČR nebo SR
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek společnosti Invia.cz, a.s. čl. 2.6. písm. c) platí, že smlouva je zákazníkem podepsána okamžikem kliknutí na tlačítko "koupit online" nebo na jiné tlačítko stejného či obdobného významu, kterým zákazník potvrzuje vůli smlouvu uzavřít a řídit se jejími podmínkami. Po podpisu smlouvy a uhrazení platby je provedena závazná rezervace zájezdu a smlouva je zaslána pořadateli (v tomto případě CK ETI). Podpisem smlouvy a uhrazením ceny či zálohy je smlouva platně uzavřena.
Dále je zde uvedeno, že "Zákazník bere na vědomí, že ve výjimečných případech nemusí Pořadatel Smlouvu po podpisu i platbě ze strany Zákazníka potvrdit, a to například z důvodu vyprodání Zájezdu nebo změny ceny. V takovém případě informuje Invia Zákazníka o zrušení Smlouvy od počátku ve smyslu čl. 2.7. a 3.4. těchto Podmínek a Zákazníkovi může být nabídnuto uzavření nové Smlouvy dle aktuálních podmínek Pořadatele."
Jestliže byla smlouva zrušena od počátku, má zákazník právo na bezodkladné vrácení všech již uhrazených finančních prostředků dle čl. 3.4. podmínek společnosti Invia.cz, a.s.
Dle občanského zákoníku platí, že v případě, kdy je smlouva platně uzavřena je možné cenu zájezdu změnit jen ze zákonem stanovených důvodů současně s ujednáním této změny přímo ve smlouvě. Cena může být zvýšena např. z důvodu zvýšení ceny pohonných hmot či změny směnného kurzu.
Společnost by tedy měla doložit, že jednala v souladu se zákonem a uvést konkrétní důvod zvýšení ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.