Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77528Nevhodné chování průvodčí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 hodin 38 minut

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2024, před 6 měsíci

Barbara Kadetová

Znění stížnosti

Dnes jsem jela do Kadaně a jako vždy použila časový poukaz ve formě kartičky, kde mám zadáno Chomutov-Klášterec nad Ohří. Vždy mi to platí na dopravu do celém Ústeckém kraji. Sama jedna průvodčí minulý týden mě o tom ujistila, protože jsem měla jisté obavy.

Dnes za mnou přišla v Kadaň- Prunéřov průvodčí, že na mé kartičce bylo pouze Chomutov- Klášterec a měla jsem už vystoupit a jet do Klášterce. Obeznámila jsem jí s informací, že mi kartička platí po celém Ústeckém kraji, a že už jsem s ní do Kadaně několikrát jela. Paní mi řekla, že to ne, že takhle to nefunguje. Její tón hlasu byl se zvyšoval, zatímco jsem se snažila vysvětlit, že kartička platí všude a nikdo neměl nikdy problém. Chovala se, jako bych jí naschvál lhala. Byla jsem ochotna přijmout, že se můžu mýlit. Řekla jsem, že se mi tohle nikdy nestalo a nikdo neměl nikdy problém, všichni mi dosud tvrdili, že ona kartička platí po celém kraji. Bohužel jsem se dočkala pohrdavého hlasu, jako bych si snad vymýšlela.

Dosud jsem neměla nějaký větší problém s personálem, a to i když mi neuznali vyfocený ISIC v telefonu, ale chování paní průvodkyně mě urazilo. Byla bych ochotna přijmout, že jsem se mohla mýlit. Já jednala slušně a s klidem, přála bych si to samé chování ke mně.


Produkt

U1 (Os 6822) odjezd z Chomutova v 17:25. Průvodkyně nižší výšky a blond vlasy.


Požadované řešení

Informovat lépe průvodčí a požádat je o trochu sympatie. Chápu, že toho mají také dost, ale pokud já s někým jednám slušně a klidně, očekávám to samé od toho člověka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 07:22, před 6 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že kartička platí po celém Ústeckém kraji, měla by být tato informace pravdivá.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.