Společnost


BravoNext S.A.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77533Nevrácení peněz po zrušení cesty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2024, před 6 měsíci

Miloš Sázel

Znění stížnosti

Prodejce balíčků (pobyt a let) slibuje vrácení peněz při zrušení do 14 dnů. U jedné cest jsem po opakovaných urgencích dostal peníze po měsíci zpět. Nyní u jiné cesty po více než 2 měsících, i přes opakované urgence chatem, nic nepřišlo. Chatující pracovníci jen slibují, že to předají dál a nic se neděje!


Produkt

Booking ID: 2642139805, Florencie 21 - 24 Jun 2024, 21.136,94 Kč


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2024 13:20, před 6 měsíci

Portál lastminute.com dle všeobecných obchodních podmínek (dostupných zde: https://cz.lastminute.com/info/general-conditions) provozuje švýcarská společnost BravoNext S.A. Tato webová stránka nabízí uživatelům možnost přímého zpracování požadavků na rezervaci při nákupu různých cestovních služeb, díky čemuž není nutné připojovat se k webovým stránkám poskytovatelů vybraných cestovních služeb.

Srovnávání či rezervaci letů a ubytování (příp. obojího) tak mohou poskytovat i jiné společnosti ze skupiny lastminute.com odlišné od společnosti BravoNext S.A, např. srovnávací a rezervační službu "Let + hotel" poskytuje španělská společnost Red Universal de Marketing y Booking Online, S.A.U.

Jestliže společnost přislíbila vrácení peněžních prostředků do 14 dní, měla taktéž tak učinit. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud by stížnost směřovala k subjektu se sídlem v EU (např. ve Španělsku či Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Jestliže stížnost směřuje ke společnosti se sídlem mimo EU (např. ve Švýcarsku u společnosti BravoNext S.A.), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Webové stránky švýcarského dozorového orgánu, kterým je Bureau fédéral de la consommation, jsou dostupné na tomto odkazu: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079. Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 14:13, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2024 10:23, před 17 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.