Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na webu Českých drah jsem koupil 3 jízdenky a jednu jízdenku jsem zkusil (na základě informací z infolinky) reklamovat ze zdravotních důvodů jednoho cestujícího, i přesto že na výměnu jízdenky nebyl právní nárok. Kvůli nepřehlednému systému reklamace v případě nákupu více lístků najednou jsem zadal 1 reklamaci 2x, bohužel s jiným číslem jízdenek. Reklamace na jednu jízdenku byla chybná a údaje o jízdence dle čísla nesouhlasila s popisem reklamace (jiná trasa a jméno). I přes tuto zřejmou chybu byla omylem zadaná reklamace zamítnuta a daná jízdenka na 20/9/2015, kterou bych chtěl využít zneplatněna. Zneplatněna byla jízdenka na základě reklamace omylem zadané a zamítnuté, tudíž nemohu využít služby, které jsem zaplatil a které chci využít.
jízdenka koupená elektronicky
Prosím tedy o zrušení reklamace, abych zakoupenou jízdenku mohl využít a informovat mě do 19/9/2015 do 12:00, abych měl možnost případně koupit jinou jízdenku. Pokud nebudu informován do uvedeného data prosím o navrácení platby CZK 524,-, jelikož mě České dráhy svým přístupem (zrušení 2 jízdenek i když bylo popsáno, že chci zrušit jízdenku pouze jízdenku jednu) znemožnily využít služby, které využít chci a které jsem zaplatil.
|
Tweet |
Dle čl. 7 odst. 4 a čl. 11 odst. 1 písm. 5 Pravidel pro nákup v eShopu ČD platných od 1. 9. 2015 (dále jen „pravidla“) je jízdní doklad v okamžiku vyplnění formuláře pro vrácení dokladu prostřednictvím záložky eShop „Vrácení dokladu“ zneplatněn a nelze na tento doklad jízdu uskutečnit. Opětovná validace jízdenky není v pravidlech upravena.
Je-li u jízdních dokladů uvedeno, že v případě storna tohoto dokladu ze strany zákazníka nebude vyplacený návratek, nemůže zákazník bohužel požadovat náhradu.
Jednání, kterým došlo k zneplatnění jízdního dokladu, by mohlo být neplatné pouze v případě, pokud by spotřebitel prokázal, že byl v omyl uveden společností.
Spotřebitel se může obrátit na oddělení zákaznické péče společnosti České dráhy, a.s. a požadovat, aby jízdenka byla znovu evidována jako platná, jelikož došlo k omylu ze strany zákazníka. V takovém případě bude záležet na společnosti, jak se s tímto požadavkem vypořádá. Na vyřízení stížností si společnost vyhrazuje až 30 dnů.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.