Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den. 14.11.2022 jsem zakoupila na ZALANDO SE tenisky NIKE. 26.11.2022 jsem na základě nové objednávky zakoupila stejné tenisky NIKE i stejnou velikost. Bohužel jsem zboží z první objednávky letos reklamovala 14.6.2024. Reklamace byla uznána, ale peníze nedorazily. Po telefonické urgenci peníze byly vráceny, ale bylo mi řečeno, že nemají podklady k reklamaci, jen obdrželi zboží. Prý to ale nevadí. Tento týden jsem chtěla reklamovat tenisky z druhé objednávky. Bylo mi řečeno že nelze, že zboží již bylo vráceno. Po mailové komunikaci mi bylo opakovaně dokola psáno, že mám špatné číslo objednávky a nelze reklamovat. Zpětnou kontrolou jsem zjistila, že v ZALANDO při potvrzení převzetí zboží z reklamace z první objednávky, chybně uvedli číslo druhé objednávky, tudíž měli obě objednávky uzavřené. Když jsem toto vysvětlení napsala, obratem přišla odpověď, že děkují za vysvětlení a reklamace se neuznává z důvodu běžného opotřebení nošením. Odpověď přišla asi 4 minuty poté, co jsem si dovolila napsat, že chyba je na jejich straně.
Tenisky NIKE Sportswear white, 2.600,- Kč. Jedná se v rámci reklamace o prodření podšívky v oblasti paty na obou botách a na pravé botě je prasklý šev.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že na základě dopisu advokáta, který byl na firmu ZALANDO odeslán, jí byly vráceny peníze na konto.
Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.