Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 20 nebo 21.6.2024 mi došel dopis na přeplatek elektřiny,a že mi příjde složenkou která měla splatnost 26.6.2024
Volala jsem na zákaznickou linku 226523243 - přislíbeno zpětné volání s vyjádřením,kde se složenka nachází.
Celkem jsem volala na zákaznickou linku 3x a vždy (když jsem se dovolala) mi bylo zpětné volání kde se složenka nachází.
18.7.2024 jsem se již nedovolala,proto jsem zaslala SMS o vyjádření a zároveň jsem je žádala aby se chovali slušně a férově.
Dnes 24.7.2024 jsem se opět pokoušela dovolat na zákaznickou linku 226523243,a aniž jsem byla spojena s operátorem,bym hovor ukončen ze strany ELGAS ENERGY!!!!!
Doufám,že Vaše společnost bude reagovat aspoň na tento můj dopis a konečně se dozvím víc o nedodané složence.
Děkuji Slavomíra Rudolfová
Palackého 413
Hronov 549 31
Odpověď na můj dotaz,kde se nachází složenka s přeplatkem na 1209,00kč,která měla ukončenou splatnost 26.6.2024
Číslo daňového dokladu : 2405269
Datum uskutečnění zdanitelného plnění : 19.6.2024
Datum vystavení : 19.6.2024
Datum splatnosti : 26.6.2024
Způsob úhrady : Složenka
Variabilní symbol : 5021552
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud spotřebiteli nebyl přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.