Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamovala jsem týden starý telefon, zakoupený na Alza. Reklamace nebyla uznána. Toto nemohu rozporovat, mobilní telefon měl v ruce syn. Souhlasila jsem s opravou - výměnou displeje. Toto proběhlo 14.května. Když se měsíc nic nedělo, začala jsem opakovaně záležitost urgovat a nikdy jsem nedostala odpověď, jak to s opravou vypadá. Nyní je mobilní telefon v alze již téměř 3 měsíce, stále nemám odpověď, jak to s opravou je. Opakovaně již 3 týdny žádám o vrácení i neopraveného a bohužel bez výsledku. Stejně tak bez výsledku opakované stížnosti.
Mobilní telefon Samsung A55
Okamžité vrácení produktu
|
Tweet |
V případě placené opravy se jedná o smlouvu o dílo (§ 2587 občanského zákoníku). Taková oprava se pak bude řídit zejména smlouvou, a to včetně lhůty pro provedení díla (opravy). V případě, že by oprava nebyla provedena ve smluvené lhůtě, ani v přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, mohl by následně spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat své peníze i neopravený telefon zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že vyřízení opravy trvá delší dobu než jste očekávala.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
***
Dobrý den,
děkuji doplnění informací. Opravu telefonu jsme již opakovaně ověřovali u reklamačního oddělení i servisního střediska. Vzhledem k tomu, že se nejedná o záruční reklamaci, ale o placenou opravu mechanického poškození, není aplikovatelná standardní lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace.
Mrzí mě, že vyřízení opravy trvá delší dobu než jsme mohli předpokládat a proto jsme zjišťovali bližší informace přímo v servisu. Ten nám začátkem měsíce potvrdil, že u reklamace mají pro zařízení objednaný náhradní díl a čekají na jeho dodání od výrobce. V tuto chvíli by tak měla již probíhat oprava produktu a o vyřízení Vás budeme neprodleně informovat.
Omlouvám se za způsobené potíže a chápu, že čekání na opravu je frustrující. Bohužel, urychlení procesu z naší strany není možné. Protože nás delší řešení případu velice mrzí, zaslali jsme Vám, jako omluvné gesto pro zachování dobrých obchodních vztahů, dárkový šek, který doufáme, že alespoň částečně kompenzuje tyto nepříjemnosti. V této situaci však více udělat nemůžeme a společně s Vámi čekáme na vyřízení reklamace autorizovaným servisem.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost. Číslo reklamace bylo z vyjádření spotřebitelky přesunuto do referenčních údajů.
Jak uvádí společnost (v souladu s naším původním vyjádřením), zákonná lhůta pro vyřízení reklamace se nevyužije a čas plnění se bude řídit smlouvou. Jestliže společnost nedodrží lhůtu stanovenou ve smlouvě, měla by spotřebitelka určit přiměřenou lhůtu pro splnění. Pokud nebude splněno ani v této prodloužené lhůtě, může od smlouvy odstoupit.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla reagovat na vývoj stížnosti.
Záležitost se vyvíjí stejným způsobem, jakým dosud. Dostala jsem konečně informaci, že telefon byl vyexpedován opravený ze servisu v pátek 27.7.
Poprosila jsem o rychlé dodání, vzhledem k tomu, že odjíždím do zahraničí a neměla bych jak balík přebrat a docela bych si to i po těch 3 měsících trápení zasloužila.
Po 6 dnech stále telefon nemám a bohužel je ve hvězdách, kde se nachází. Alza tvrdí, že předala 29.7. společnosti DPD, u DPD ale žádná taková zásilka neexistuje.
Dobrý den,
děkuji za Vaše vyjádření.
Dne 29.7.2024 jsme zákazníka oficiálně informovali o vyřízení reklamace s tím, že jakmile bude předána dopravci, zašleme ji odkaz pro sledování zásilky. V tuto chvíli čeká zásilka zabalena na rampě na vyzvednutí dopravcem a následně bude z jeho strany doručována. Očekáváme, že bude tedy v nejbližší době zákaznice informována ze strany dopravce o přibližnějším čase doručení.
Vzhledem k tomu, že jeden z našich zaměstnanců uvedl zákaznici mylné informace ohledně předání zásilky dopravci, byl ji dodatečně zaslán ještě dárkový šek v hodnotě 200 Kč.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za informaci. Stížnost opět přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji, až bude mít nové informace.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: