Společnost


Adéla Foldynová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77561Nevrácená slíbená polovina zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2024, před 6 měsíci

Michala Hrdličková

Znění stížnosti

Dobrý den,
se slečnou jsem 30.3.2024 uzavřela přes Instagram dohodu o provedení vizualizace zahrady u novostavby a o vytvoření jedné strany fasády na domě. Ihned jsem zaplatila požadovanou zálohu 70% z ceny, což bylo 15330 Kč. Zbytek měl být doplacen po zhotovení. Již od začátku jsem nebyla s prací sl. Foldynové spokojená, jelikož se vůbec nezeptala, co si představujeme a řekla, že se na to do konce týdne vrhne. Uběhlo více, než týden, kdy se nic nedělo, tak jsem ji oslovila a ona slíbila, že pošle první návrh .Byli jsme zděšeni, jelikož nám úplně předělala fasádu, kterou jsme měli již danou od projektanta a nechtěli jsme na ní nic měnit, do zahrady nám dala bazén, ačkoliv jsme ho nechtěli, výšky neseděly, metr před francouzská okna z dětských pokojů nám dala garáž... Několikrát jsem ji musela vyzývat, aby dokončila projekt dle našich představ. Vždy ale přišla narychlo udělaná vizualizace, která byla nepoužitelná. Cca po třech týdnech jsem slečně již napsala, že chci vrátit peníze, ona slíbila, že vše předělá. Předělala opět dle sebe a napsala, že je se svou prací spokojená. Takto jsme se ještě ,,bojovaly"., ale celé to bylo k ničemu.7.6.2024 mi již došla trpělivost a napsala jsem ji, opět, že chci spolupráci ukončit a vrátit peníze. Slečna mě prosila, ať ji dám ještě přes víkend čas a pokud nepůjde vše dobrým směrem a projekt nebude dle našich představ, tak vrátí polovinu zálohy. Souhlasila jsem. Po víkendu přišly poslední návrhy, kde sice zahradu předělala, ale opět podle sebe-dala nesmyslné zídky, obří ohniště, a okolí domu vypadalo, jako obří sídliště. Napsala jsem tedy, že takto skutečně nemá cenu pokračovat, ať slíbenou platbu vrátí. Naspala mi, že ona svou práci odvedla, s výsledkem je spokojená a přestala komunikovat. Psala jsem jí zprávy, maily a jednou jsem jí i volala, ale hned, jak jsem se představila mi telefon položila. Na soc. sítích (ve skupině, kde nabízí své služby) jsem zjistila, že takto s ní bylo nespokojeno více klientů. Od 11.6. nekomunikuje, na instagramu a FB mě zablokovala. Na mail mi 3.7.2024 poslala fakturu pouze s mým jménem, bez adresy atd. as tím, že fa. má datum vystavení 30.3. Prosím Vás tímto o pomoc s vyřešením věci.
Děkuji Hrdličková


Požadované řešení

Vrácení slíbené částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2024 14:28, před 5 měsíci

Domníváme se, že mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (provedení vizualizace). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Z popisu stížnosti vyplývá, že se strany domluvily na specifikaci, jak by vizualizace měla vypadat (např. fasáda, která byla již hotová od projektanta, neměla být zhotovitelem ve vizualizaci měněna).

Jestliže bylo dílo provedeno, ale neodpovídá představám objednavatele, doporučujeme mu vadné dílo reklamovat, jak již dle popisu učinil. Dle § 2615 odst. 1 občanského zákoníku platí, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Z výše uvedeného plyne, že pokud zhotovitel nevyřídí reklamaci, tj. nezapracuje do vizualizace specifikace, na kterých se s objednatelem předem domluvil, do 30 dní domníváme se, že může od smlouvy odstoupit v plném rozsahu. V tomto případě by spotřebitel mohl od smlouvy v plném rozsahu odstoupit i pro opakovaný výskyt vady.

Jestliže však zhotovitel přislíbil vrácení poloviny zálohy, měl taktéž tak učinit. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení poloviny zálohy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Adéla Foldynová, El. Krásnohorské 188, 738 01 Frýdek-Místek. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 14:28, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2024 10:42, před 17 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.