Společnost


Rerum Finance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#77563Splátkový kalendář - neuznáno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2024, před 6 měsíci

Miroslav Macho

Znění stížnosti

Dobrý den,
pro ztrátě zaměstnání jsem začal se společností komunikovat ohledně snížení, odkladu případně sestavení splátkového kalendáře. Bohužel, stále jen pochopení situace a úroky, úroky a úroky. Rozumím tomu z jejich strany, ale pokud se zákazník dostane do jakýkoliv problémů a má snahu, bylo by přece alespoň morální, domluvit se a ne prohlubovat dluh.
Momentálně mám minimální splátku 42 000,- , nevím ale dokdy to má až růst, aby se s tím dalo něco dělat?
Děkuji.


Produkt

Mikro půjčka


Požadované řešení

Splátkový kalendář - rozumný


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2024 11:16, před 6 měsíci

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitel požádal o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude mu vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."

Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2024 07:57, před 6 měsíci

Naše společnost poskytuje jednorázové půjčky krátkodobého charakteru se splatností 5 až 30 dní. Pro případ, že se klient dostane do situace, kdy není schopen ve smluveném termínu uhradit celou půjčku, může využít možnosti odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů s tím, že uhradí pouze tzv. "minimální částku". V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčení, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení. To platí i v tomto případě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2024 10:49, před 6 měsíci

Děkujeme za informaci. Stížnost opět přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji, až bude mít nové informace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2024 21:52, před 4 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 11:49, před 3 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.