Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7757Čerpadlo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2015, před 9 lety

Ladislav Hloušek

Znění stížnosti

Dne 1.8.2015 v naší obci spadly větve stromu na vedení elektřiny.

Dráty se překřížily a tím vznikla porucha, kdy sice v domácnostech

elektřina na 220 W šla, ale 380W už ne. Tím se stalo, že naše čerpadlo

na vodu ve studni,

které je na 380W, shořelo. Kdyby elektřina nešla vůbec, nic by se nestalo.



Tuto událost jsem reklamovala na ČEZu, která je zároveň

i naším dodavatelem, a ti mi odpověděli, že podle energetického zákona

č.458/2000 Sb má provozovatel přenosové a distribuční soustavy mimo jiné

právo omezit nebo přerušit dodávku elektřiny při vzniku a odstraňování poruch

a dle § 25 odst 3 energetického zákona má ta samá práva i provozovatel DS

/distribuční soustavy/.

Ovšem už se nezmiňují, že v tom samém zákonu ve stejných paragrafech je uvedeno,

že jsou povinni dodržovat parametry dodávek elektřiny.



(7) V případech uvedených v odstavci 3 písm. c) a d) není právo na náhradu škody a ušlého zisku. To neplatí, nesplní-li provozovatel distribuční soustavy oznamovací povinnost uloženou podle odstavce 5 nebo není-li podle odstavce 3 písm. c) bodu 6 nebo písm. d) bodu 7 dodržena kvalita dodávek elektřiny

Bylo nám odpovězeno, že není možné naší žádosti o náhradu škody vyhovět.



Nová vodárna nás i s příslušenstvím vyšla na cca 10.000,- Kč a kde je psáno, že se situace

nebude někdy v budoucnu opakovat a my budeme opět na naše náklady a ne naší vinou kupovat

nové čerpadlo.

Ladislav Hloušek


Požadované řešení

Prosím o radu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2015 17:47, před 9 lety

Jak již zmínil spotřebitel v popisu stížnosti, pokud během omezení nebo přerušení dodávek elektřiny při vzniku a odstraňování poruch na zařízeních distribuční soustavy nebo přenosové soustavy nebyla dodržena kvalita dodávek elektřiny, má právo na náhradu škody a ušlého zisku.

Kvalita dodávek elektřiny je stanovena ve vyhlášce Energetického regulačního úřadu č. 540/2005 Sb. V § 8 této vyhlášky je uveden standart kvality napětí. Napětí musí být distribuováno s odpovídajícími parametry velikosti a odchylky napájecího napětí a frekvence, které jsou v souladu s Pravidly provozování přenosové soustavy nebo Pravidly provozování distribučních soustav nebo s parametry napětí a frekvence sjednanými ve smlouvě mezi zákazníkem a provozovatelem distribuční soustavy. Pokud by bylo ve smlouvě sjednáno, že v případě výpadku elektřiny budou vyřazeny obě vedení napětí, vznikl by zákazníkovi nárok na náhradu škody.

V případě, že reklamace na kvalitu napětí byla zamítnuta a spotřebitel s tím nesouhlasí, může se obrátit na Energetický regulační úřad (dále jen „Úřad“). Podle § 17 odst. 7 písm. c) věta 3. energetického zákona Úřad rozhoduje o poskytnutí náhrady za nedodržení stanovených standardů kvality dodávek elektřiny. Výše náhrady je stanovena vyhláškou Energetického regulačního úřadu č. 540/2005 Sb. V případě náhrady škody za zničený elektrický přístroj se spotřebitel ale musí obrátit na soud, Úřad nemá pravomoc o tomto rozhodnout. Pokud by se spotřebitel rozhodl spor řešit soudní cestou, doporučujeme mu obrátit se na soudního znalce z oboru a konzultovat s ním, zda byla porušena povinnost zachování standardů kvality dodávek elektřiny. Databázi soudních znalců je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2016 15:08, před 9 lety

Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.