Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V Holtelu Magnolia jsme měli zarezervovaný termín svatby. Zaplatili jsme zálohu (tj. polovinu celkové ceny - 30 000 Kč) a vše probíhalo v pořádku. Bohužel jsme se ale rozhodli svatbu z osobních důvodů odložit a termín jsme proto zrušili. Dohodnuté storno podmínky byly takové, že při zrušení termínu více jak 60 kalendářních dní před konáním akce hradíme 0 % z celkové ceny. Svatba se měla konat 31.srpna, termín jsme zrušili 12.června, tj. 81 dní před konáním akce, tím pádem máme nárok na vrácení uhrazené zálohy. Paní z hotelu nám ale odmítla peníze vrátit s tím, že změnila podmínky a záloha je nevratná (my ale uzavřeli dohodu se starými podmínkami a o změnách, které se nás již stejně ani nemohou týkat, nás nikdo neinformoval). Po více jak měsíci neustálého urgování nám paní vrátila 15 000 Kč, tj. 50 % ze zaplacené částky, zbylých 15 000 Kč nám ale stále vrátit odmítá a komunikuje dosti stroze a bez zájmu.
Zaplacena záloha 30 000 Kč, dle dohody nárok na vrácení celé částky, vráceno pouze 50 % částky.
Žádáme o vrácení i zbylých 15 000 Kč, na které máme dle dohody nárok.
|
Tweet |
V tomto případě je důležité, co bylo mezi stranami ve smlouvě ujednáno. O změně podmínek smlouvy by však měl být spotřebitel řádně předem informován, což se dle popisu nestalo. V takovém případě platí, co bylo mezi stranami ujednáno. Pozdější změna, o které nebyl spotřebitel informován, by neměla mít na sjednané podmínky a smlouvu vliv.
Jestliže tedy spotřebitel splnil veškeré podmínky zrušení termínu svatby, neměl mu být následně účtován stornopoplatek, na kterém se strany nedomluvily. Pokud společnost vrátila pouze polovinu uhrazené zálohy, domníváme se, že by se v tomto případě mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení druhé poloviny zálohy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Magnolia Roudnice s.r.o., Karlovo náměstí 20, 413 01 Roudnice nad Labem. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.