Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem sluchatka a ochranne sklo na IP 11 coz jsem uvedl i do poznamky v objednavce prislo mi sklo na IP X tvrdili mi ze jsem si objednal sklo na IP 11 pro a tak mi asi poslali vyse uvedene sklo na IP X navrhli mi at to poslu zpatky sklo stalo 116,- poslani zpatky cca 100,-takze fin nesmysl mrzi me ze neuznali chybu a diky tomu vsude pisu na Smarty.cz hnusne recenze a prijdou o vic penez nez ja *** firma tot vse jde mi o princip nedelejte ze zakaznika *** a kdyz uz tak to reste jako dospely preji zkrachovani zdar ***
obratem poslat spravne ochranne sklo na sve naklady kdyz udelam chybu platim za ni
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné (za zaslání zboží podnikateli) pak platí spotřebitel.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud dodané zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. V rámci reklamace může spotřebitel mimo jiné požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Reklamace je přitom bezplatná bez ohledu na její výsledek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Bohužel jste nezaslal číslo objednávky ani faktury, abychom mohli prověřit náležitosti objednávky. V případě chybného zaslání zákazníkům vždy hradíme náklady spojené s vrácením zboží. Děkujeme
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.