Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
šlo o vrácení lahví od piva, kdy si prodavačka vybírala jenom ty lahve s etiketou, které prodávají a obchod ani na tuto službu nebyl vůbec připraven, nakonec se akce neuskutečnila a lahve byly bez problémů vráceny v Peny
prodavačka mnou byla rázně upozorněna na to, že podle zákona má ty to lahve přijmout, reakce - nechovám se slušně
ať pracují a vykonávají to co mají
|
Tweet |
Zákon o obalech se vztahuje na podnikající fyzické a právnické osoby, které
1. uvádí obaly na trh: výrobci obalů, dovozci obalů ze zemí mimo území EU a přepravci obalů ze zemí EU
2. uvádí obaly do oběhu: distributoři obalů (tj. osoby, které nakoupí balené výrobky v České republice a předají je dále, ať již úplatně nebo bezúplatně).
Dle § 9 odst. 5 zákona o obalech je osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, povinna zajistit, aby tyto obaly nebo odpady z těchto obalů, jde-li o vratné zálohované jednorázové obaly, byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu. Zároveň musí taktéž zajistit zpětný odběr těchto obalů nebo odpadů z nich, a zároveň musí informovat spotřebitele o způsobu zajištění tohoto zpětného odběru dle § 10 téhož zákona.
Z výše uvedeného se domníváme, že společnost FIKKO market s.r.o., je povinna zajistit zpětný odběr obalů nebo odpadů z nich, a zároveň musí informovat spotřebitele o způsobu zajištění tohoto zpětného odběru.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti FIKKO market s.r.o. na e-mail: info@fikkomarket.cz.
Dle § 36 písm. b) zákona o obalech kontroluje zajištění zpětného odběru osobami, které uvádějí obaly na trh nebo do oběhu prodejem spotřebiteli, Česká obchodní inspekce, na kterou je možné se v případě opakovaného problému s výkupem s podnětem obrátit.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.