Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#77590Internet na doma, změna tarifu bez mého vědomí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2024, před 6 měsíci

vaclav heller

Znění stížnosti

Dobrý den,
podávám stížnost, já Václav Heller ***
V květnu 2024 mi operátor poslal fakturu na 418kč za služby internt na doma
podal jsem stížnost k vysvětlení proč mám zvýšený poplatek za služby na zákaznickou linku, bylo řečeno, že mi byl změněn původní tarif na "Internet max zlatý. A že původní tarif "internet stříbrný 50.mb/s zanikl v rámci zkvalitňování a zrychlování služeb.
Dne 17.7. mi operátor upozornil, na neuhrazenou částku za vyúčtování. Přes zákaznický servis jsem se dozvěděl, že mi byla aktivována služba "Internet Max Zlatý"". O službu jsem ovšem sám nežádal a žádné zprávy o změně tarifu jsem nedostal. Pouze 28.5. email "Proveďte si zrychlení přípojky a využijte vašeho zrychlení atd. Nereagoval jsem. Hned na to mi od květen 2024 začal za tuto službu účtovat poplatek ve výši 218kč za každý měsíc.
Volal jsem p.Jiždík přes kterého jsem vstoupil do vaší O2. Přes něj jsem Službu zrušil a stržený poplatek reklamoval. Slíbil, že to zařídí. 26.7. jsem volal jak je možné, že opět přišla faktura na 418kč - odpověděl, že si musím poslat oficiální stížnost, že on to bohužel udělat nemůže.
Domnívám se že tímto jednáním O2 porušil zákona a občanský zákoník tím, že si strhl platbu za službu, ke které jsem nedal výslovný souhlas.
Zároveň jsem názoru, že O2 porušil zákaz užívání agresivních obchodních praktik ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, neboť požaduje platbu za služby, které dodal, ač jsem si je jako spotřebitel neobjednal.
Nemám urychlovač a pro mojí potřebu ani nevyužívám!
Všechno naplňuje skutkovou podstatu správního deliktu o klamavé reklamě kdy bylo dohodnuto, že po zřízení "Internet Stříbrný O2TV" internet za 299kč/měs bude po celou dobu instalace.
Žádám Vás, abyste na základě těchto zjištění iniciovali toto sdělení a vrátili původní tarif dle naší původní dohody.
Upozorňuji vás, že s podmětem zahájím příslušné správní řízení vůči operátorovi O2 pokud nedodržíte původně naslibovaný a dohodnutý "Stříbrný internet O2" za 299kč/měs
Prosím o sdělení, jak bylo se stížností naloženo
S pozdravem


Produkt

Aktivace tarifu internet na doma "Internet Max Zlatý" bez mého souhlasu a bez upozornění o změně


Požadované řešení

Prosím o návrat k původnímu tarifu "Internet na doma Stříbrný 03XTN5Y5 S o2TV" za cenu 299kč/měs


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2024 16:23, před 6 měsíci

V prvním případě (tj. u změny tarifu ze strany společnosti vzhledem ke zkvalitňování služeb) by se mohlo jednat o jednostrannou ultimativní změnu smlouvy, při které má spotřebitel možnost volby, zda mlčky akceptuje změnu provedenou společností, či zda se rozhodne závazek předčasně ukončit. Společnost musí o změně podmínek řádně a včas spotřebitele informovat.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek/smlouvy. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek/smlouvy dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Jestliže byl následně spotřebiteli opět změněn tarif bezdůvodně a společnost jej o této změně ani neinformovala, doporučujeme mu u společnosti uplatnit reklamaci.

Reklamaci může spotřebitel podat:
Přes O2 Chat – každý den od 8:00 do 19:00.
Osobně – v kterékoli O2 Prodejně.
Telefonicky – bezplatná linka 800 02 02 02.
Písemně – dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.

Reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování a reklamaci služby do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace nebude reklamace uznána.

Na vyřízení reklamace má podnikatel kalendářní měsíc. Ve výjimečných situacích, například tehdy, když je potřeba komunikovat s dodavateli v zahraničí, se doba vyřízení může prodloužit na dva měsíce.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna).

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2024 16:38, před 6 měsíci

Dobrý den,
projevená nespokojenost nás velice mrzí. Je pravdou, že došlo k úpravě tarifů pevného internetu z důvodu ukončení původního portfólia a jeho nahrazením tarifní řadou MAX. Ta umožňuje využívat nejvyšší možnou rychlost na Vaší službě dle dostupnosti a technologii, přes kterou internet využíváte. V případě, že v budoucnu bude na Vaší lince dostupná vyšší rychlost, získáte ji bez další změny ceny. Pokud bude nutná návštěva technika v rámci navýšení rychlosti, budeme Vás pouze o této možnosti informovat.
O změně podmínek a plánované úpravě tarifu jsme Vás informovali předem jak nám ukládá zákon, konkrétně ve vyúčtování za únor 2024. Součástí tohoto vyúčtování bylo upozornění na první straně daňového dokladu ve znění:
"SOUČÁSTÍ TOHOTO VYÚČTOVÁNÍ JE OZNÁMENÍ O ZMĚNĚ SMLUVNÍCH PODMÍNEK. SEZNAMTE SE S JEJICH OBSAHEM." Společně s tímto upozorněním můžete nalézt bližší popis změny na straně číslo 3, kde je taktéž uvedeno, že v případě nesouhlasu se změnou můžete od smlouvy odstoupit do data, které bylo taktéž na vyúčtování uvedeno.
K žádné další úpravě služeb z naší strany na Vaší lince od té doby nedošlo. Je nám líto, pokud popsanou změnu vnímáte negativně, ale již není možné se vrátit k původnímu nastavení služeb.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.8.2024 06:02, před 5 měsíci


vaclav heller

Dobrý den. Jsem z odpovědi společnosti v šoku.
Myslel jsem si naivně, že firma 02 je společnost na úrovni, profesionální a korektní.
Fantastické , skvělé a úžasné. Nic podobného jsem od vaší společnosti 02 NIKDY nečekal. Považuji to od společnosti 02 jako takový podobný trik jako byl použit na důchodce, kteří si domů odvezli plno nádobí a friťáků za pár tisíc! A nebo od hospody, která si k pití naúčtuje hlavní jídlo, které jsem nesnědl jenom proto, že jsem přehlédl na konci jídeláku dodatek "pití pouze k hlavnímu jídlu"!
Něco podobného dělala i banka. Naservírovala řadu reklamních dopisů a jeden z nich byl na zkvalitnění jejich služeb za navýšení poplatků ze vzduchu i z trávy!
Myslíte to naprosto vážně 02? Na E-mail mi posíláte každou chvilku zprávy o míčkách, tričkách, svíčkách a TV sportovních kanálech. na které se nedá koukat, protože se každou minutu seká. Další služba, o kterou jsem nikdy nežádal - nefunguje!
Nežádám o NIC a proto nereaguji. Znamená to však, že tímto mám očekávat příchozí balík s podobnou veteší a hlavně fakturu o zaplacení?
Důležité sdělení napíšete kamsi na třetí stranu a na spodní řádek faktury dopíšete větičku "seznamte se smluvními podmínkami?
- Kde to žijete? Já NIC NEOBJEDNÁM O NIC NEŽÁDÁM A VY SI TO ZMĚNÍTE?
OK. Nejste jediní kdo prohlásil "Slibujeme nikdy nebudeme" Pravděpodobně nějaký modní trend - novinka, že?
- Vraťme se tedy na úplný začátek. Když jsem k vám vstupoval a žádal jsem o internet od vaší společnosti na základě VAŠÍ reklamy - bylo řečeno vaším kolegou p. Jiždíkem, se kterým jsem všechno projednával přes mob telefon, který byl vždy nahráván! Několikrát bylo zdůrazněno, následující!
Budete mít od společnosti 02 INTERNET ZA 299kč PO CELOU DOBU SPLÁCENÍ MODEMU v hodnotě 4140.kč po dobu 60.měsíců v pravidelných splátkách 69kč/měs. Opakuji PO CELOU DOBU SPLÁCENÍ BUDETE MÍT INTERNET ZA 299.kč/měs!!! Bylo zde řečeno že NIKDY NEBUDETE NAVYŠOVAT CENU! Proto jsem k vám šel!
- vaše další argumenty a vaše informační sdělení uschované kdesi pod fakturou mě nezajímá! Nikdy jsem o nic nežádal a vaší zprávu jsem nikdy nečetl! Reklamaci jsem podal až po sdělení upomínky o neuhrazené částky, což bylo až 17.7.
- Vážená společnosti 02! Vstupoval jsem pod vás, protože jsem chtěl nějakou jistotu a INTERNET ZA 300. S modemem za 368kč po celou dobu splácení MODEMU, který všechny firmy nabízejí (na rozdíl od vás) zcela ZDARMA!
Internet za 400.kč zde nabízí již úplně každý.
A vaše zkvalitňování - zrychlování nevyužívám nepotřebuji!
V současnosti mám U VÁS internet již za 418.kč a to jsem začal teprve druhý rok a mám ho již ZCELA NEJDRAŽŠÍ, protože za 400 to udělá v našem městě úplně každý!
Vážená společnosti 02 na vaše praktiky není nikdo zvědav a považuji to za nekorektní jednání vůči zákazníkovi. Heller

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 14:53, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2024 11:16, před 24 dny

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.