Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Koupil powerbanku za 1500,objednal černou,poslaly modrou,když jsem zrušil objednavka,řekl pan Fišer nelze,dostal jine zboží nevyhovujicí,vratil to na mou učet,odmitl mi vratit penize ani vyměněna zboží.
Pak četl recenze nejsem sam
už ukradl tim zpusobem vice ledem/recenze isutuff.c na sezna/
TAK PROSIM JAK S TÍM ČLOVEKEM ŘEŠIT.
Vracení penize.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Jestliže však bylo zboží pouze rozbalené, má spotřebitel právo na vrácení celé částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jestliže prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Radim Fišer, Štefánikova 940/20, 674 01 Třebíč. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Mimo to, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, zákazník vrátil zboží poškozené, očividně konáním zákazníka, zboží je konáním zákazníka nefuknční, poškozené a na vyhození, což dle zákona za toto jednání, které není v souladu s ozkoušením produktu, je vinou zákazníka a my máme právo snížit cenu zboží. Fotodokumentace i videodokumentace zboží zákazník obdržel a vše máme zdokumentováno. Poté zákazník začal vyhrožovat. Dále si založil desítky anonymních účtů a začal zadávat falešné recenze na naše jméno. Na danou osobu jsme podali žalobu a nebudeme se dále k jakémukoliv jednání tohoto člověka více vyjadřovat. Bude mít prostor se ke svému protiprávnímu jednání vyjádřit u soudu.
Pane Fišere,snad budete člověkem,nemůžete mi ukrast jako norm.člověk 1500kč,tak poslední naverh,vrate mi tu powerbanku,kterou trvdite,že jsem ji poškodil,rozumite český?vrate mi tu co od vas koupil,za ti penize co vam poslal,čekam na reakce.
Nebo jdu na policie i k soudu,nechat mi ukrast o 1500kč,nedam,nebo vy jo?
Pokud nato nereagujete předložim jak policie tak soud,tu pokutu zaplatite i nahradni za soudni ličení,a budete muset do Trutnova?
Prosim o rychlou odpověd.
Dik za pochopení..Ghalib.
Odesláno z mého zařízení Galaxy
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak uvádíme v úvodním právním hodnocení, za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží - v takovém případě by bylo snížení vrácené částky možné. Podnikatel však musí, i s ohledem na domněnku vadnosti (1 rok), že zboží spotřebiteli došlo bez poškození a zároveň jej vrátil vadné. Jestliže toto prodávající prokáže, může poté částku poměrně snížit.
V případě, že nedojde k dohodě stran, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci (viz výše), případně na soud.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den,
děkuji, zákazník byl několikrát vyzván k zanechání své činnosti. Vzhledem k jeho pokračujícím a opakujícím vytváření falešných účtů, opětovných recenzí, spamování na e-mailu, facebooku, vyhrožování a poškozování našeho jména.
Dokumentaci o poškozeném zboží máme, a zasílat zpět mu nic nemusíme, jelikož právoplatně odstoupil od smlouvy a byla jen snížena hodnota zboží, tím jak s ním nakládal a zničil. V jakémkoliv jiném případě bychom se se zákaníkem domluvili. Nicméně vzhledem k povaze zákazníka a jeho chování a do dnešního dne neodstranění jeho lživých a opakujících se recenzí z desítek falešných účtu, bylo předáno právnímu zástupci a zákazník byl zablokován.
Až budou všechny recenze odstraněny a zákazník se za svoje chování omluví, jsme ochotni stáhnout žalobu a domluvit se s ním na zaslání jeho "šrotu" zpět.
Spotřebitel nám zaslal následující reakci:
Pane Fišere
1-zboží vam vratil v org.obalu,jak jste mi to pslal,přičina nesplnuje funkce,vratil to do 14d.odstoupení ze smluvy dle zakona.
2-tvrdite,nebo lžete ne jen semnou,abyste nevratil penize,že zboží poškodil já,nevim proč?a směšně lžete jsem vam vratil šrot,lžete,desitkam,stovky lidem, stejně jak semnou, recenze na vas v portalu d.test,zboži.cz,Heureka.cz atd.
3.vrate mi své penize,nebo zboží,jak jsem vam poslal,žadný šrot.
4.ze soudu nemam strach ,už jste ohrožoval zakazniky předmnou,zkus to a uvidime,kdo vyhraje,nejsem sam poslal jsem vam destky recenze od jiných lidi budeme na vas všechny,to soud zařidí.
5.na recenze jako občan mam pravo,napsal pravdu o vas jak ostatní,abyste nekradl dal,kdybyste dodrežel zakon a vratil lidem své penize,nikdo na vas nenapiše špatnou recenze NE?
6.omluvu dlužite vy mě ,nepřestanu psat recenze(mé pravo)dokud mi nevratite penize nebo zboží,pak možna to vymažu,pokud možné,tak rozmyslete to dobře,1500kč nedam zdarma.
VZOR DALŠÍ UKRADANÍ
*** před 7 dny
Nedoporučuji obchod
Pár dní po objednávce dorazil mail s omluvou, že zboží není skladem. Nabídnuta byla jiná varianta. Tu jsem odmítl a prosil jsem o zrušení objednávky - bez reakce. Po pár dnech jsem znovu poprosil o zrušení objednávky. Přišla odpověď, že to již není možné, protože byla odeslána. Nikdy jsem neobdržel mail o odeslání objednávky, žádné sledovací číslo, žádné info od přepravní společnosti. Po několika dnech mi dorazil mail od eshopu, že jsem si balík nevyzvedl. Následovalo několik mailů s prosbou o objasnění a vrácení peněz - bez reakce. Už je to více než měsíc a prodejce tvrdí, že čeká na vrácení balíku od přepravní společnosti a odmítá vrátit peníze. Balík nejspíše nikdy nebyl ani odeslán a prodejce se jen snaží z lidí vylákat peníze.
Registrovaný uživatelpřed 2 dny
Nedoporučuji obchod
Nic.
Nic tam nekupujte. Nechali si 500 Kč a zboží nemám.
Zobrazit reakci obchodu Radim Fišer
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby na výše uvedené mohla reagovat.
Prosím o uzavření případu, s tímto člověkem budeme komunikovat dále pouze přes soud. Dodal rozbité zboží a poté nás cileně pomlouvá, neumí ani pořádně česky a jeho teorie jsou naprosté lži. Dále se k tomu nebudeme vyjadřovat. Zákazník stále pokračuje v jeho chování, žádné smazání jeho desítek recenzí nenastalo, žádná omluva také ne. Tudíž jak jsme psali budeme řešit přes soud. Všechny falešné účty na facebooku, seznamu, a dalších platfotmách včetně všech pomluv máme uloženy a budou předloženy soudu. Stejně tak jako jeho zboží, které nám doručil naprosto v hrozném stavu a nepoužitelné.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.