Společnost


Mgr. Martina Vilišová

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#77607Nedodané zboží, nevrácení první splátky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.07.2024, před 6 měsíci

Simona Dudman

Znění stížnosti

Telefon zakoupen pomocí 4 splátek přes Essox 16.7. 2024. Je to již 13 dní, kdy došlo k objednávce a první splátce. Obchod nekomunikuje, pouze zasílá automatizované sms, že zboží bylo již vyexpedováno a je na cestě. NIkdy jsem však neobdržela žádné track číslo ke sledování zásilky.
Poslala jsem Odstoupení od smlouvy vyplněním jejich formuláře s žádostí o navrácení splátky již během prvních 14 dnů, tak jak mají uvedeno na webu. Žádná odpověď, žádné potvrzení o přijetí a zpracování požadavku.
Zkontaktovala jsem už také bankovní společnost ESSOX a i zde jsem ukončila smlouvu na splácení produktu. Vysvětlila jsem z jakého důvodu, vřelé jednání. Snažili se také zkontaktovat výše uvedenou, ale nepodařilo se jim.


Produkt

objednávka použitého telefonu Phone 14 temně inkoustový + záruka až 4 roky Varianta: 256 GB,Kód: 10 845/ a TEL PROTECT pouzdro Magsafe pro iPhone průhledné Varianta: iPhone 14 Kód: 11384/IPH15


Požadované řešení

Telefon jsem zakoupila nakonec jinde, proto požaduji navrácení první splátky ve výši 3920,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2024 16:33, před 6 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Mikulčice 11, 69619.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2024 12:23, před 5 měsíci

Společnost nás informovala, že spotřebitelka odstoupila bez udání důvodu.

Spotřebitelku žádáme o potvrzení výše uvedeného a také informaci, zda jí byly po odstoupení vráceny peníze do 14 dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.9.2024 06:52, před 5 měsíci


Simona Dudman

Dobrý den,
Je to již 20 dní od doby, kdy prodávající vzal na vědomi, že odstupuji od smlouvy. Peníze ještě vráceny nebyly.
Na e-maily nereaguje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2024 15:38, před 4 měsíci

Děkujeme spotřebitelce za informaci.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na společnost, aby mohla uvést, z jakého důvodu spotřebitelce peníze dosud nebyly vráceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.9.2024 18:53, před 4 měsíci

Dobrý den, mrzí nás Vaše nespokojenost. Zboží Vám bylo dodáno, ale nepřevzala jste jej: https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=NB1539129496C

Neplatila jste nám nic, musíte řešit se splátkovou společností. Pokud napíšete na info@pouziteiphony.cz, kolegové Vám zavolají a rádi pomohou se splátkovou firmou dořešit.

Tým PouziteiPhony.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 11:40, před 3 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.10.2024 17:55, před 3 měsíci


Simona Dudman

Dobrý den,

po týdnech opakovaných urgencí mi byla konečně vrácena první splátka, kterou jsem zaslala společnosti Pouziteiphony.cz. Tato splátka byla skutečně vrácena z účtu majitelky, nikoliv, jak mylně tvrdí společnost Pouziteiphony.cz ve své předchozí odpovědi.
Chtěla bych tímto vyjádřit svou nespokojenost s délkou celého procesu a s chybnými informacemi, které mi byly v průběhu minimální komunikace poskytovány a jsou mylně psány i zde.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2024 10:39, před 3 měsíci

Děkujeme spotřebitelce za poskytnuté vyjádření.

Protože spotřebitelce byly vráceny peníze, uzavíráme stížnost s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.