Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem dřez Pyramis ISTROS (57x50) 1B šedá dne 14.11.2023 (číslo objednávky ***) a po krátké době používání se na něm začaly objevovat skvrny, které nebylo možné odstranit. K čištění jsem používala výhradně značkový čistič doporučený výrobcem, který jsem zakoupila přímo u prodejce (čistič je stejné značky, jako dřez).
I přes mé pečlivé dodržování údržby a minimální používání dřezu (máme myčku nádobí) prodejce reklamaci zamítl s odůvodněním, že jsem o produkt nepečovala správně. Když jsem požádala o písemné odůvodnění a konkrétní důkazy, obdržela jsem jen odpoveď s tím, že "nevíme v jaké míře dřez čistíte ani co v něm myjete". Takže mi řeklamaci automaticky zamítají bez dalšího zkoumaní.. jen na základě tvrzení, že vlastně neví, jak drez používám a že to je tedy určite moje chyba.
Jsem velmi zklamaná z přístupu k zákazníkům. Snažila jsem se několikrát komunikovat, posílat fotky vady i značkových produktů použitých k péči, ale bez výsledku.
U produktu je navíc prodloužená záruka 24 měsíců! Nechápu tedy, na co ta záruka je, když mi rovnou odpovíte, že to dál nebude zkoumat a že to je moje chyba.
Pyramis ISTROS (57x50) 1B šedá, https://www.drezy-baterie.cz/eshop/21833/pyramis-istros-57x50-1b-seda.html
Výměna za kus bez vady či navrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.