Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Před necelým měsícem jsem zakoupila auto Škoda Superb 3 Combi v AAA Auto, Dolní Chabry, kde stálo 300 tisíc. Během kontroly u automechanika byl zjištěn vadný diferenciál na převodovce. Cena opravy cca 25-35 tisíc. V předávacím protokolu od auta byla převodovka popsána se standardním chodem, tudíž žádné vady na převodovce, jedná se tedy o skrytou vadu. Jela jsem osobně do Dolních Chaber do AAA AUto, kde jsem sepsala reklamační protokol se žádostí o zaplacení opravy, která bude stát cca 25-35 tisíc a po týdnu jsem dnes dostala odpověď, že je reklamace zamítnutá, protože prý v předávacím protokolu bylo upozorněno, že jednotlivé součástky podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří a opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav. Ale převodovka v tomto jejich výčtu "součástek podléhajících opotřebení" nebyla, byla v tabulce až níže a byl u ní uveden standardní chod. Do AAA AUto jsem se dnes dovolala dvakrát, na reklamační oddělení mě ale již nikdo není schopen přepojit a prý se mi ozvou, což mi bylo řečeno u v 9 hodin ráno....
Škoda Superb III.Combi rok 2018, 171 Tis najeto
Chtěla bych, aby společnost AAA Auto zaplatila opravu skryté vady, jak jsem již uvedla v reklamačním protokolu, tj.25-35 tisíc.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Pivoňková,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: