Společnost


Veronika Stenzlová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7762Reklamace vysavače

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2015, před 9 lety

Irena Daňková

Znění stížnosti

Dobrý den po zboží jsem zjistila,že je poškozené a to tak,že nabíječka byla ohnutá a nenabíjela,tak jsem tam napsala email a odepsali mi že mám teda zabalit tu nabíječkui s protokolem a zaslat na adresu Veronika Stenzlová
Na Borku 1601
Jirkov 43 a bude to vyřízené do 30.dnů a stále nic se neděje.
Reklamaci jsem urgovala a zboží nikde i když mi bylo napáno,že už ho odešlou a já jsem zboží odesílala 10.8.2015.
Děkuji Vám Daňková Irena.


Produkt

Bezdrátový vysavač SWIVEL SWEEPER typ G6-5537731742


Požadované řešení

Už by mi to tu nabíječku mohli poslat a nebo když ne,tak bych byla ráda kdyby mi byli vrácený peníze již už jsem zaplatila přes 60.kč.za poslání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2015 13:13, před 9 lety

Spotřebitelka uplatnila reklamaci výrobku - nabíječky k bezdrátovému vysavači po dohodě s prodejcem formou poštovní přepravy (datum odeslání dne 10.8.2015). Dle § 570 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. Reklamace byla ve vztahu k prodejci tedy uplatněna dnem, kdy prodejci došel dopis spotřebitele s uplatněním reklamace. Pokud byl dopis zasílán alespoň formou doporučeného dopisu, popř. doporučeného balíku, lze snadno tento datum dohledat. Ode dne uplatnění reklamace začíná běžet lhůta pro vyřízení reklamace, ze zákona je tato lhůta 30 denní. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek.

Počítání lhůt (lhůta pro vyřízení reklamace) je upraveno v občanském zákoníku v § 605 a násl. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen uplatněnou reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prokazatelně prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit a požadovat zaplacení kupní ceny reklamovaného vysavače, případně setrvat na uplatněném nároku (opravená nabíječka, popř. zcela nová nabíječka), dle jeho volby. 30 ti denní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o způsobu vyřízení reklamace.

Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."

Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Pokud prodejce nereaguje na emailovou korespondenci, popřípadě nebere telefon, je třeba zaslat odstoupení od smlouvy prokazatelně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adresu podnikatele uvedenou ve veřejném rejstříku. Veškeré písemnosti, podací lístky, si pro případ sporu dobře uschovat. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Spotřebitelka je povinna v případě odstoupení vrátit zakoupený výrobek včetně příslušenství.

Podle ustanovení § 1924 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (například poštovné vynaložené k uplatnění reklamace), čímž se myslí jen reklamace oprávněná. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím ke vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky na základě prokazatelně učiněného odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 14:16, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.