Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#77627Neustále se měnící termín dodávky na čas nevyhovující zákazníkovi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2024, před 6 měsíci

Alena Slyšková

Znění stížnosti

Objednávku z 19.7.2024 jste mi do dnešního dne nedoručili (na webových stránkách jste garantovali doručení do 22.7., já jsem chtěla doručit zboží o víkendu v sobotu 27.7., abych mohla být určitě doma) a to z důvodu neustálé změny dodací lhůty.
V pátek mi přišla SMS, že zboží bude dodáno v sobotu - za 4 hodiny SMS, že objednávka není kompletní a přivezete ji další den, což mi bylo v SMS potvrzeno v sobotu večer.
V neděli ráno se tato situace opakovala s tím, že objednávka bude doručena v pondělí v dopoledních hodinách.
Vzhledem k tomu, že ve všední dny v dopoledních hodinách být doma nemůžu, volala jsem na Vaši info linku Alzy pro změnu doručení na odpolední hodiny v pondělí 29.7., což mi bylo slečnou přislíbeno a obchodní oddělení mi poslalo e-mail, kde bylo uvedeno, že zboží dorazí v pondělí odpoledne.
V neděli večer mi přišla SMS, že objednávka bude doručena v pondělí DOPOLEDNE. Opět jsem v neděli večer volala na info linku, kde mi bylo potvrzeno, že bude vše dodáno v pondělí 29.7. v odpoledních hodinách.
Celé pondělní odpoledne jsem čekala doma a večer mi přišla SMS, že objednávku doručíte 30.7. DOPOLEDNE (bez udání důvodu, proč v pondělí doručena nebyla).
Znovu volání na info linku a přeobjednání termínu z dopoledních hodin na odpolední, což mi 2 slečny potvrdily a pravděpodobně je celá tato "peripetie" u Vás zaznamenaná i elektronicky.
Nicméně mi přišel dnes (v úterý 30.7.) e-mail, že mi objednávku doručíte dnes DOPOLEDNE.
Zase volání na linku, kde mi slečna řekla, že objednávka přijde dnes odpoledne.

Může mi někdo zodpovědně potvrdit dnešní odpolední doručení (30.7.2024)?

Také jsem zvědavá kolikrát ještě budu muset urgovat doručení a dohadovat s Vámi správný čas doručení, abych od Vás dostala pračku s příplatkem za doručení a montáž..
...

Závěr - objednávka z 19.7. do dnešního dne nevyřízena.

Slyšková


Produkt

pračka + ventilátor


Požadované řešení

Prosím doručte konečně zboží 30.7.2024 v rozmezí 16-20h. Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2024 14:04, před 6 měsíci

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.7.2024 16:31, před 6 měsíci

Dobrý den, paní Slyšková, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. K tomuto případu jsem Vám již více informací zaslala, na Vaši e-mailovou adresu. Pokud Vám budu moci s čímkoliv pomoci, neváhejte se na mě prosím znovu obrátit. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.7.2024 17:38, před 6 měsíci


Alena Slyšková

I PŘES MÉ NĚKOLIKERÉ URGENCE, ŽE VE VŠEDNÍ DEN MOHU BÝT DOMA POUZE V ODPOLEDNÍCH HODINÁCH, MI OPĚT (POTŘETÍ, KDYŽ NEPOČÍTÁM VÍKEND) PŘIŠEL 30.7.v 17.09h OD SPOLEČNOSTI NÁSLEDUJÍCÍ E-MAIL:


Dobrý den,

na základě vašeho přání jsme změnili termín dodání objednávky 513231864 na 31.07.2024.

Předpokládaný čas doručení na zadanou adresu je mezi 08.00 a 14.00. O přesném čase vás ještě jednou ujistíme v další zprávě.

Dodací adresa: ***

Stav objednávky můžete sledovat v sekci Moje Alza.

S přáním hezkého dne,

AlzaExpres



TOTO MÉ PŘÁNÍ NEBYLO (VIZ UVEDENO JIŽ VÝŠE). MÉ VELKÉ PŘÁNÍ JE, ABYSTE MI OBJEDNÁVKU Z 19.7. DORUČILI ALESPOŇ DO KONCE ČERVENCE 2024 V ODPOLEDNÍCH HODINÁCH (PO 15h), což mi paní z oddělení péče o zákazníka kolem 14.30h dnes napsala..., ale nicméně v 17.09h opět tento email, že budete doručovat dopoledne. Toto se mi stalo již čtvrtý den za sebou. Prosím, domluvte se v ALZE všichni mezi sebou!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2024 13:16, před 6 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Dodací adresa byla přesunuta do referenčních údajů, aby nebyla veřejně přístupná.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla po interní domluvě uvést, kdy bude spotřebitelce zboží dodáno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.8.2024 13:21, před 6 měsíci

Dobrý den,

děkuji za předání případu. Objednávka byla již k 31.7.2024 odpoledne doručena. Jako omluvu za vzniklé komplikace jsme zákazníkovi vrátili plnou výši dopravného a zaslali dárkový šek na další nákup. Z naší strany evidujeme tedy případ již jako vyřešený. Pokud by se cokoliv vyskytlo v této souvislosti, zákazník má možnost kontaktovat nás v odpovědi na zaslaný e-mail z Oddělení Péče o zákazníky.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2024 13:25, před 6 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnutou součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.8.2024 09:49, před 6 měsíci


Alena Slyšková

Hodnocení:

Komentář: Děkuji pracovníkům oddělení péče o zákazníky Alzy, že se mého případu ujali, protože asi nakonec až po jejich zásahu mi po čtyřdenním dohadování o přesunu termínu doručení zásilky na mnou zvolené odpolední hodiny, bylo zboží 31.7. doručeno.
Podle mě mají zcela nevhodně nastavenou komunikaci asi mezi obchodním oddělením, telefonickou linkou pro zákazníky a oddělením, které zboží dopravuje k zákazníkovi.
Také mi bylo sděleno (když jsem neustále musela volat, že chci zásilku odpoledne a pracovníci telefonní linky to prý vždy zaznamenali, poté mi vždy přišla SMS i email, že zásilka bude doručena dopoledne - to bylo nejvíc obtěžující, že si zprávy z Alzy neustále odporovaly), že chodící SMS a emaily informující zákazníka o času doručení zásilky odcházejí automaticky a prý neznamená to, že když mi přijde SMS s časem doručení v dopoledních hodinách, že objednávku doručí v dopoledních hodinách, ale klidně bude doručena odpoledne. A takové zprávy mi chodily 4 dny. Tak tomu nastavení vůbec nerozumím a zákazník pak netuší, kdy na zásilku čekat. To je asi vše.
Jinak potvrzuji vyjádření Alzy - jako kompenzaci vrátili plnou výši dopravného a zaslali dárkový šek na další nákup, za což děkuji, ale v tomto případě to pokládám od seriózní společnosti za samozřejmé a automatické.
Závěr - oddělení péče od zákazníky bylo vstřícné, takže za toto dávám palec nahoru.
Slyšková