Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při nákupu dálniční známky jsem na webových stránkách byla uvedena v omyl, že cena roční známky je 2500 Kč. Při nákupu není jasně znát, že cena 2500 Kč se skládá z ceny za známku ve výši 2300 Kč a 200 Kč jako manipulačního poplatku. Při nákupu zvolíte tip známky dle délky období, ale zde je již uvedena celková cena bez rozdělení a ani v rekapitulaci před platbou k tomuto jasnému rozdělení nedojde.
To, že jsem zaplatila jakýsi manipulační poplatek jsem zjistila až po e-mailu s aktivací známky ve kterém bylo potvrzení platby. Teprve na tomto dokladu „potvrzení platby“ bylo jasně znát, že cena má dvě části.
Při reklamaci jsem byla upozorněna na místa, kde web upozorňuje na manipulační poplatek. Domnívám se, že tato místa jsou zvolena se záměrem zákazníka oklamat a snadno poplatek přehlédnout.
• Výše tohoto poplatku je na konci domovské stránky v povídání o ekologii
• Dále se skrývá ve větičce, která je v odstavci u výběru druhu paliva
• Do třetice pokud budete důslední a rozkliknete ikonku dalších informací u konečné ceny objeví se tato informace málo výrazným písmem, když ale nečekáte žádné další poplatky neuděláte to.
Dávám podnět k prošetření praktik této společnosti, která se obohacuje o poplatek 200 Kč na každé prodané známce a to způsobem, který je přinejmenším neetický až podvodný. Cena by dle mého názoru měla být jasně rozdělena na část za známku a část za poplatek.
dálniční známka
vrácení manipulačního poplatku.
|
Tweet |
Prodávající má dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo služeb.
Jestliže před uzavřením smlouvy (např. v košíku) byla uvedena celková částka včetně manipulačního poplatku, je takové informování pravděpodobně v souladu se zákonem. Domníváme se však, že vhodnější by bylo informovat přímo u prodávaného zboží či služby.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.