Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Může mi někdo vysvětlit, když v Penny Litovel koupím 80 piv ve 4 bednách a přerovnám si je doma do ledničky , proč mi nechtějí vzít 4 prázdné bedny zpět???!!! Pry jen se sklenicemi... To se mi nikde jinde nestalo!
Petr
Litovel Moravan
Aby se to neopakovalo
|
Tweet |
Přepravka na láhve od piva je "samostatným" obalem ve smyslu § 2 odst. a) bodu 3 zákona o obalech. Proto máme za to, že výkup tohoto obalu není možné vázat na vrácení jiného "samostatného" obalu - vratných láhví od piva. Úprava zákona č. 477/2001 Sb., o obalech, je v tomto směru kogentní a nelze se od ní smluvně či jinak (např. interním předpisem vydaným společností pro zaměstnance prodejny) odchýlit, notabene v neprospěch spotřebitele.
Povinnosti prodejce v této konkrétní oblasti kontroluje dle § 36 zákona č. 477/2001 Sb., o obalech, Česká obchodní inspekce. Ta je dle § 36 písm. d) téhož zákona oprávněna v případě zjištění porušení povinností uložit patření k nápravě a správní tresty. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona v oblasti, kde Česká obchodní inspekce vykonává dozor, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.