Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#77687Nedodaná sada kol a pneu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2024, před 6 měsíci

Pavel Pikous

Znění stížnosti

Dne 23. května jsem na pobočce v Českých Budějovicích auto kupoval vůz Dacia Duster. Během prohlídky vozu jsem zjistil, že vůz je na zimních kolech, a od nákupu jsem chtěl upustit. Měl jsem u jiného prodejce vyhlídnutý vůz se sadou zimních i letních kol. Ve chvíli, kdy prodejce zjistil, že důvodem pro případné nezakoupení vozu u AAA je absence sady letních kol, nabídl mi, že do 10 dnů od koupi mi sadu kompletních letních ALU kol AAA Auto dodá a tato nabídka je možná pouze ihned v čas okamžitého nákupu. Sada dotyčných kol mi byla na počítači ukázána.
S nabídkou jsem souhlasil a ještě ten den jsem vůz zaplatil. Od té doby následuje neustálé dohadování a čekání na dodání slíbených kol. Prvních deset dnů jsem auto téměř nepoužíval, abych si zimní obutí v horkých dnech neponičil. Po uplynutí ústní dohody deseti dnů jsem se vydal na pobočku dodání letní sady urgovat. Bylo mi opakovaně slíbeno, že se situace během několika dnů vyřeší. 21. 6. mi po opakovaných urgencích prodejce dopsal na předávací protokol, že situace bude vyřešena do 30.6. Nestalo se tak ani v červnu, ani v červenci.
30.6. jsem si přijel kola vyzvednout, ale nejednalo se o kompletní sadu letních Alu kol, ale o sjeté samostatné pneumatiky. V prvním červencovém týdnu mi prodejci z pobočky v Českých Budějovicích denně telefonicky slibovali, že kola již jsou na skladě, ale musí je ještě přezout, a to chvíli potrvá, že to bude zítra a zase zítra.
Dne 4.7. mi pan Vybíral na mé přání napsal email, v němž se zavazuje dodat kola v nejbližším možném termínu. Dosud se tak nestalo. Na pobočce jsem se byl osobně ptát ještě několikrát, naposled dne 21.7. a následně s panem Vybíralem osobně jednala dne 22.7. manželka se synem.
Pravděpodobnost, že ještě v letním období dokáže AAA Auto sehnat odpovídající sadu letních Alu kol je, jak jsme se dozvěděli, velmi malá a rovná se prakticky náhodě. Podle informací od od manažera auta nepřezouvají. Čeká se tedy na to, až v létě AAA Auto vykoupí auto na zimních kolech, které má zároveň kompletní sadu litých kol a letních pneu. Zároveň by museli v takové situaci upřednostnit nás, kteří jsme vůz už zakoupili, před případným novým zájemcem, který bude v létě pochopitelně také chtít letní kola.
Dohodli jsme se s panem Vybíralem, že ještě ten den (22.7.) napíše na můj email, jakou finanční kompenzaci může firma za nedodanou sadu letních kol a pneu nabídnout, abychom si mohli sadu pořídit sami a mohli tak zakoupený vůz používat plně v souladu pravidly bezpečnosti silničního provozu. Odpověď ani po opakovaných urgencích nepřišla.
Povinnost dodání sady letních ALU kol dle technického průkazu je uvedena v předávacím protokolu, který bohužel dosud nebyl naplněn. Přitom předávací protokol je nedílnou součástí kupní smlouvy.
Můj případ je velmi podobný publikovaným stížnostem:
#16789 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/16789/nedodani-letnich-pneu-kol
#5112 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/5112/nesplneni-zavazku-spolecnosti-vuci-spotrebiteli
#7454 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/7454/1-neuznana-reklamace-2-nedodane-pneumatiky-a-poklice
#22101 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/22101/nedodana-druha-sada-kol-zimnich
#26040 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/26040/nedodani-4x-zimnich-pneu-disku
#26556 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/26556/nedodani-sady-plechovych-disku-a-letnich-pneumatik
#27341 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/27341/nedodani-4x-zimnich-pneu-disku
#36417 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/36417/nedodrzeni-kupni-smlouvy
#38927 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/38927/nedodani-letnich-pneumatik-s-disky
#43137 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/43137/sliby-chyby-porizeni-vozu-mpv-ford-smax
#50747 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/50747/nedodana-lita-kola-reklamace
#63825 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/63825/nedodane-prislusenstvi
#64563 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/64563/rucni-brzda-zimni-kola
#68896 https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/68896/nedodani-zbozi-cekam-uz-mesic
Na Mapy.cz 25. října 2023 publikoval podobnou zkušenost Lukáš Novotný (kráceno): „Zakoupil jsem vůz v AAA počátkem července 2023. … byly mi slíbeny letní gumy, které jsem si vyzvedl po několika urgencích téměř na konci října...“

Jak plyne z uvedených stížností, prodejce opakovaně používá praktiku, kdy přesvědčí zákazníka příslibem rychlého dodání kol (např. jako u mne do 10 dnů), zákazník proto k transakci přistoupí, ale prodejce slib nedodrží. Myslím, že by stálo za prověření, zda se nejedná o vábivou reklamu.

Nechci již dále čekat na slíbenou sadu kol a pneu. Požaduji peníze, za které si nedodané zboží seženu sám.


Produkt

Nedodání slíbené sady litých kol a letních pneu


Požadované řešení

Finanční kompenzace v hodnotě nedodané slíbené sady litých kol a letních pneu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2024 15:26, před 5 měsíci

V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.

Bylo-li tedy spotřebiteli přislíbeno, že mu budou jako příslušenství věci dodány pneumatiky (sada letních kol na vozidlo), je podnikatel povinen tento slib splnit. V opačném případě má zboží vadu. V takovém případě má spotřebitel možnost uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat výrobek). Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní, nebyla-li individuálně sjednána doba delší.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: AURES Holdings a.s., Dopraváků 874/15, 18400 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2024 17:46, před 3 měsíci

Vážený pane Pikousi,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc dořešili. Věřím, že nyní je již vše v pořádku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 11:16, před měsícem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.