Společnost


homefra.com; czofree.com

Počet nahlášených stížností:122
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77688Nelze vrátit zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2024, před 6 měsíci

Šárka Saad

Znění stížnosti

U této firmy jsem si objednala plavky, vybrala jsem velikost 2XL spodní díl mi je vrchní díl mi není, v nabídce bylo napsáno možnost vrácení zboží do 7 dnů, když jsem zboží reklamovala že mi plavky nejsou a že potřebuji vrátit peníze, protože mnou objednaná velikost byla největší co v nabídce měl, bylo mi řečeno že zboží je intimní a že není možné vrátit, Bylo mi nabídnuto že za dalších 360 Kč mi mohou vyměnit za větší kus nevím teda za jaky, když největší velikost 2XL jsem objednala. Zaplatila jsem za plavky 770 Kč a myslím že už je nikdy neuvidím teď mi doma ležím maximálně možná inzerát že je prodám, totálně neseriózní firma když teda mají napsáno vrácení do 7 dnů měla by tam být poznámka, že u plavek a spodního prádla není možné zboží vrátit. A už vůbec nechtějí vracet peníze, chtějí vám to měnit a chtějí abyste se připlatili dalších 360 Kč opravdu u této firmy nic nekupujte!!!!


Požadované řešení

Žádala jsem vrátit peníze, vzhledem k tomu, že zboží je největší které jsem objednala a není možné vyměnit za jiné díl paradoxně spodní díl mi je a vrchní díl ne, tedy předpokládám že asi vymění jenom jeden díl plavek, proto jsem chtěla vrátit peníze a celé zboží zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2024 11:49, před 5 měsíci

Předně upozorňujeme spotřebitele, že e-shopy homefra.com a czofree.com neobsahují úplné obchodní podmínky a spotřebitel tak neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů a ochrany zdraví jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.


U plavek či spodního práva je nutné vzít hygienický důvod v úvahu. Záleží však, zda bylo zboží zabaleno v zapečetěném obalu, jak je uvedeno výše. Pokud tomu tak nebylo, domníváme se, že od kupní smlouvy ohledně plavek lze i přes hygienický důvod odstoupit.

I v situaci, kdy by měl spotřebitel (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit, jsou šance na uplatnění práva v tomto případě minimální. Stránky prodávajícího neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele. Nevíme proto, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy adresovat.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Pokud by se však jednalo o subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2024 21:54, před 4 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.