Společnost


Petr Šustai

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7769Nedodaný technický průkaz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2015, před 9 lety

Julius Virág

Znění stížnosti

3.7.2015 jsem objednal skutr KENTOYA VIKING.Skutr byl doručen 3.8.2015 a podepsaná kupní smlouva obratem zaslaná zpět. V kupní smlouvě je uvedeno, že velký technický průkaz bude dodán do 10-20 pracovních dnů. Do dnešního dne však technický průkaz nemám, přestože mi p. Šustaiem bylo dne 7.8.2015 telefonicky slíbeno, že do týdne bude odeslán, následně po další urgenci dne 31.8.2015 e-mailem opět slíbeno zaslání v daném týdnu a poté znovu dne 7.9.2015 slíbeno telefonicky Polici ČR opět zaslání do týdne. Technický průkaz ale zaslán do dnešního dne nebyl. Bez technického průkazu není možné skutr používat. 11.8.2015 byla e-mailem poslaná reklamace,zatím bez odezvy...


Produkt

skutr KENTOYA VIKING


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy za nedodržení závazku uvedenému v kupní smlouvě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2015 09:38, před 9 lety

V daném případě se jedná o nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku, vzhledem k tomu, že dopravní prostředek - skútr nevyhovuje požadavkům právních předpisů. Doporučujeme spotřebiteli obrátit se na prodávajícího písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou a uplatnit nesplněnou jakost při převzetí výrobku, spotřebitel má v daném případě právo na odstranění nesplněné jakosti výrobku, tj. doplnění technického průkazu. Zákonná lhůta pro vyřízení je stejná jako u reklamace, tj. třicet dní. Jestliže po uplynutí této lhůty nebude průkaz dodán, může spotřebitel odstoupit od uzavřené kupní smlouvy a žádat vrácení peněz. Kupující musí v souvislosti s odstoupením od kupní smlouvy vrátit zakoupené zboží včetně příslušenství.

Dle § 570 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. Reklamace byla ve vztahu k prodejci uplatněna dnem, kdy prodejci došel email spotřebitele s uplatněním reklamace (v daném případě by bylo vhodné z důvodu prokazatelnosti mít potvrzení od prodejce o přijetí emailu, žádoucí je uplatnit reklamaci, popřípadě odstoupení od smlouvy doporučeně s dodejkou), neboť dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, uplatnění reklamace) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci uplatnění reklamace, odstoupení od smlouvy účinné. Ode dne uplatnění reklamace začíná běžet lhůta pro vyřízení reklamace, ze zákona je tato lhůta 30 denní. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek.

Počítání lhůt (lhůta pro vyřízení reklamace) je upraveno v občanském zákoníku v § 605 a násl. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.9.2015 10:42, před 9 lety


Julius Virág

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, dnes byl doručen technický průkaz s omluvným dopisem a kompenzací. Děkuji za pomoc a pěkný den. Julius Virág