Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
DPD mi mělo doručit zásilku z Francie, pracuji na směny a nevěděl jsem že kurýr přijede, takže se kurýrovi nepodařilo zásilku doručit, protože volá, až když je u baráku. Stane se, jenže co následovalo potom, nad tím zůstává rozum stát. Místo toho aby kurýr zásilku kterou nedoručil předal na výdejní místo, nejblíže k mému bydlišti, jí odvezl daleko na depo a tam ji taktéž i zanechal. Snažil jsem se od té doby změnit výdejní místo přes jejich webové stránky i přes jejich oficiální aplikaci a nikde ani přes registraci se nedalo se zásilkou manipulovat a to jsem to zkoušel vícero dnů! Nemohlo to být mojí vinou, protože třeba Zásilkovna mi funguje normálně. Pokoušel jsem se na DPD dovolat, ale každý kontakt skončil hovorem s robotem a jakmile robot domluvil, hovor skončil. Opět vícero pokusů a nedalo se dovolat na jejich operátora. Zkoušel jsem nakonec email, poslední den vyzvednutí zásilky, poslal jsem formulář popisující můj problém asi ve 3 ráno a přes den jim poslal další email, ale opět bez reakce. Hledal jsem další kontakt a ten jsem našel mimo stránky DPD, na databázi firem. Teprve potom jsem se dovolal na jejich operátora, docela zvláštní, že na jejich stránkách ten kontakt neměli. Volám tam a dozvím se že s tím nemůžou nic dělat a mojí zásilku poslali zpět do Francie a že se mám já domluvit s odesílatelem, aby mi ho zaslal zpět do ČR. Docela super, když má jejich zákazník 5 dnů na vyzvednutí, ani se to nedá prodloužit a oni to takto zpackají, zvlášť když se nemám jak dostat někam daleko na jejich depo. Tohle se mi nikdy se žádným dopravcem nestalo, až u depa DPD Žalmanov.
Kontakt s dopravcem, úprava zásilky
Největší chyba u DPD je obrovský problém vůbec někoho z DPD zkontaktovat, kdo by se věnoval mému problému a "nefunkčnost" jejich systému. Nechápu jak by to při takovém problému udělal takový důchodce, kdyby mu to takto zkomplikovali. Když se zákazník nemůže pořádně zkontaktovat s přepravcem, to je špatně. Balík uvízlý na depu, nemůžou brát jako konec jejich práce. Jejich prací je doručovat.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Podnikatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. Pokud ale její objasnění vyžaduje projednání se zahraničním operátorem, prodlužuje se tato lhůta na dva měsíce dle dostupných informací na stránkách Českého telekomunikačního úřadu.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne v dolní části stránky zde: https://www.dpd.com/cz/cs/kontakt/#kontaktni_formular_kontakt.
Další kontakty na Oddělení zákaznické péče společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.:
- e-mail: info@dpd.cz;
- tel.: 225 373 373 (každý všední den od 7:00 - 18:00).
V případě, že společnost reklamaci nevyřídí či ji nevyhoví, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.