Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77716Nevrácení poplatku za ubytování při včas zrušené rezervaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2024, před 6 měsíci

Helena Tomíšková

Znění stížnosti

Na Bookingu jsme si rezervovali ubytování v duplex appartment Lille 2 na adrese
15Rue du Faubourg de Béthune Francie. Od 31.7.-1.8.2024 apartmán s 1 ložnicí za 688Kč/1noc.
Dne 18.7.2024 nás majitel ubytování oslovil přes Booking ohledně kontaktu přes whatsapp (tel.033783951364).
Muž mu odepsal svoje číslo v kolik hodin budeme na ubytování. Poté chtěl zaslat naši fotografii a údaje
narození. Pak chtěl vědět kdy přijedeme, jelikož měl údaje z Bookingu ve starém počítači. Tak nám zaslal
operaci na zaplacení ubytování kartou. Avšak po zaplacení nám napsal, že budeme pokoj sdílet s dalšími
2 osobami. To jsme ale odmítli a hned jsme ubytování stornovali a odepsali, že nesouhlasíme a chceme vrátit peníze zpět. To už vůbec nereagoval ani si zprávu na whatsappu nepřečetl. Snažili jsme volat na výše
uvedené tel. číslo, ale vůbec nám ho nezvedl!!!!


Produkt

číslo rezervace *** PIN kód: ***


Požadované řešení

Prosíme o vrácení peněz dle včasného stornovaní ubytování. Apeluji na důvěru a slušnost jednání!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2024 16:06, před 5 měsíci

V bodě A8 obchodních podmínek společnosti je uvedeno, že pokud spotřebitel rezervaci zruší, bude se případný poplatek za zrušení a případné vrácení peněz odvíjet od podmínek poskytovatele služby týkajících se zrušení. Některé rezervace nelze zrušit bez poplatku, jiné je možné bez poplatku zrušit pouze do určitého termínu.

Pokud tedy v těchto podmínkách bylo stanoveno, že je možné rezervaci zrušit do určitého data bez povinnosti platit stornopoplatek, přičemž spotřebitel k tomuto dni rezervaci zrušil, měla by mu být platba vrácena.

Nevrácení peněz v souladu s podmínkami by mohlo být porušení smluvní povinnosti a druhá strana (v tomto případě tedy spotřebitel) by tak mohl po škůdci požadovat navíc i škodu z toho vzniklou.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2024 21:53, před 4 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.