Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 17.10.2023 som si objednala sedačku do vane závesnú s opierkou Quattro cez predávajúceho - Skandor s.r.o. Husova 1250/71, 301 00 Plzeň. Dňa 18.10.2023 som na základe doručenej faktúry na mail vykonala úhradu vo výške 70,70 €. Nakoľko sedačka nebola vyhovujúca, dňa 25.10.2023 som ju odoslala späť podľa pokynov na faktúre – na doručovaciu adresu Zásielkovňa.sk, Tercio.sk 977 43 673, Kopčianska 92/A, 851 01 Bratislava. Dňa 30.10.2023 som o tomto kroku informovala mailom na kontaktnú adresu obchod@tercio.sk, ktorá bola uvedená na faktúre a žiadala o vrátenie úhrady. Opätovne som toto reklamovala mailom 20.11.2023, 6.12.2023, 2.1.2024 som firmu listom žiadala o vybavenie mojej reklamácie a 12.2.2024 a znovu mailom žiadala o vrátenie úhrady. Do dnešného dňa sa tak nestalo.
Firma má uvedený telefonický kontakt, na ktorom sústavne nikto na volenie nereaguje. Z mailovej adresy uvedenej na faktúre vždy príde odpoveď s ospravedlnením za meškanie a stále nič nerieši.
sedačka do vane závesná s opierkou Quattro
Reakciou na moju sťažnosť by malo byť vrátenie mnou uhradenej sumy 70,70 €
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.