Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.5.2015 jsme zakoupili kraťasy v obchodním domě Centrum Černý Most obchod Aeronautica Militare .. círka po dvou měsících jsme si všimli že na pravé nohavici je malá dírka kaz ihned jsme jeli do obchodu kraťasy reklamovat ...
do dnešního dne nám byla zamítnuta již druhá reklamace ... z důvodů nedodržení pokynů k údržbě ..
S manažerkou jsem jednal několikrát .. navrhoval sem jak výměnu zboží tak i možnost výběru jiného zboží ..
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
"Dnes 21.10.2015 byla na prodejně Černý Most reklamace uznána."
Na základě tohoto sdělení stížnost uzavíráme, neboť bylo ve sporu dosaženo dohody.
Hodnocení: