Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rád bych si stěžoval na jednání e-shopu HI-DEF.cz, ve kterém jsem si 21.7.2014 koupil smartphone Zopo ZP998. Telefon jsem reklamoval 4x s dodržením postupu reklamace v e-shopu:
08/2014: problémy s GPS - vyřešeno výměnou GPS čipu
05/2015: žádná reakce na novou baterii, neplynulost a zamrzání OS, zamrzání mobilu, problém s GPS a přenosem souboru přes BT, samovolné vypínání - vyřešeno updatem firmwaru a radou lepšího způsobu přenosu souborů od pana Dudka
08/2015: samovolné vypínání - vyřešeno updatem firmwaru
10.9.2015: samovolné vypnutí mobilu, což šlo oživit jen vyjmutím/vložením baterie. Po opětovném výskytu vady jsem mobil poslal přímo prodejci s odstoupením od smlouvy a kopiemi faktury a reklamačních protokolů.
14.9.15 mi volal pan Dudek a rozhovor proběhl následovně:
Pan Dudek: telefon je zaheslovaný
Já: pošlu přístupový kód
Pan Dudek: už mě to s vámi nebaví, stálo nás to peníze atd. Servis nahraje do telefonu software a telefon jde. Když vy nahrajete do telefonu nějaký software, tak to nejde. A váš problém může způsobovat i prasklá základní deska. Příští týden se na to podívám.
Já: mobilní aplikace snad nahrávat mohu.
Pan Dudek: nemáte nárok na odstoupení od smlouvy, vy to na mě jen zkoušíte
Já: obrátím se na ČOI.
Pan Dudek: obraťte se, na koho chcete.
Smartphone Zopo ZP998
Prodejce mi má vrátit peníze dle zákona uvedeného v odstoupení od kupní smlouvy. Samovolné vypínání a následné nereagování mobilu na žádný uživatelský podnět kromě vyjmutí/vložení baterie brání řádnému užívání mobilu.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Spotřebitel nás požádal o další prostor k vyjádření, dáváme mu tedy nyní tuto možnost.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat ohledně věty "Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady." Znamená to, že i když místo 4. reklamace různé vady / 3. reklamace stejné vady chci rovnou odstoupit od smlouvy, jedná se o reklamační řízení?
Děkuji
Pokud se objeví na zboží čtvrtá různá nebo třetí stejná vada, je nezbytné zboží znovu reklamovat. Spotřebitel však v požadovaném způsobu vyřízení reklamace uvede, že si přeje odstoupení od smlouvy. Pokud si spotřebitel nevybere odstoupení od smlouvy, může požadovat dodání nové věci nebo výměnu součástí věci a to i v případě, že je vada odstranitelná.
Spotřebitel nás opět požádal o další prostor k vyjádření, dáváme mu tedy nyní tuto možnost.
Dobrý den, dnes jsem dostal od e-shopu email (viz příloha) a poté proběhl tel. hovor s podobným obsahem.
Já jsem toho názoru, že prostě porušují zákon a zkouší nevrátit peníze. A jestli telefon občas nelze ničím probudit z režimu spánku a pak pomůže jen vyjmutí/vložení baterie, po čemž telefon kompletně nabíhá, je to závada bránící řádnému užívání přístroje. A nahrávání mobilních aplikací do telefonu přeci není chybou uživatele.
V případě, že spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí, měl by se obrátit na soudního znalce z oboru, se kterým má možnost nastalou situaci konzultovat a případně mu zadat vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou a nechat si kopii tohoto dopisu) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.