Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#77753Opakované neplnění termínu doručení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.08.2024, před 5 měsíci

Jakub Sloup

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností na Alza.cz

Dne 5.8.2024 okolo 9 hodiny ranní, jsem na e-shopu alzy vytvořil objednávku s doručením do Alza boxu a vše řádně uhradil.

Přislíbený termín doručení 6.8.2024 do 11:00 nebyl splněn a tak mi byl vytvořen náhradní termín: 7.8.2024.
Ten také nebyl splněn.

Dnes, 7.8.2024 po kontaktu zákaznické podpory mi bylo sděleno, že dopravce všechny zásilky převzal a nejspíš se zpozdí.
Po malé chvíli došel e-mail o změně termínu doručení na: 8.8.2024.

Nevím co si mám myslet, a zda vůbec nějaká zásilka dorazí. A jestli nebude od věci vypovědět kupní smlouvu.

Děkuji, s přáním hezkého dne
Jakub S.

(E-mailovou komunikaci rád doložím)


Produkt

Doručení zásilky do Alza boxu


Požadované řešení

Urgovat doručení zásilky dopravní společnost, popřípadě (pokud nastává situace opakovaně) změnit dopravce, či udělit kázeňské sankce (je-li to zákonem možné)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2024 20:06, před 5 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2024 14:01, před 5 měsíci

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Velice mě mrzí, že došlo k opakovanému zpoždění objednávky. Celou situaci budeme i nadále řešit interně, abychom se podobným situacím do budoucna vyvarovali. Objednávku evidujeme již jako vyzvednutou s dvou denním zpožděním a proto jsme zákazníkovi zaslali dárkový šek jako omluvu.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2024 07:07, před 5 měsíci

Děkujeme společnosti za odpověď.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.8.2024 17:28, před 5 měsíci


Jakub Sloup

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za zabývaní se případem.
Děkuji také společnosti Alza.cz, která poskytla řádnou kompenzaci a omluvu. Rád bych tímto svou stížnost uzavřel.