Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mým vážně nemocným otcem mi nedávno byla udělena generální plná moc (s úředně ověřenými podpisy), mj. i k tomu, abych mohl převzít doporučenou zásilku na jeho jméno. Dne 05.08.2024 v cca 15:00 - 16:00 h jsem se dostavil na pobočku České pošty, s.p. v Ústí nad Labem, Severní terasa , kde po předložení občanského průkazu a plné moci došlo k bezdůvodnému odmítnutí vydání doporučené zásilky ze strany zaměstnankyně pošty. Její argumentace spočívala v tom, že si odesílatel přeje doručení „do vlastních rukou výhradně jen adresáta“, a proto mi zásilku nevydá. Domnívám se, že na toto nemá právo. Omezit generální plnou moc lze přeci jen v případech, kdy tak stanoví zákon? Nebo se mýlím? Prosím o Vaši odpověď a zdůvodnění postupu pracovnice pošty. Děkuji.
Jaroslav Špaňhel
Prosím o Vaše vyjádření k dané věci.
|
Tweet |
Dle informací České pošty, které jsou dostupné na jejich stránkách platí, že poštovní zásilky a poukázané peněžní částky, jejichž převzetí příjemce stvrzuje a u kterých odesílatel zvolil doplňkovou službu „Do vlastních rukou výhradně jen adresáta" vydá Česká pošta pouze adresátovi, který předloží/nepředloží výzvu a prokáže se osobním dokladem.
Spotřebiteli v tomto případě doporučujeme obrátit se na společnost a požádat ji o přehodnocení dané situace a vydání zásilky.
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.