Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#77781Fotovoltaika

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 měsíců 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
08.08.2024, před 5 měsíci

Petr Vajgl

Znění stížnosti

Zdravím Vás,

píši vám v záležitosti instalace FVE na náš rodinný dům. Montáž panelů proběhla 20.6.2024, elektrikářské práce proběhly 21.6.2024.
V sobotu večer (22.6.2024) jsme zjistili, že neteče teplá voda, nefungoval bojler. Mysleli jsme, že je rozbitý bojler, proto jsme v pondělí zavolali opraváře, ten řekl, že bojler je v pořádku, ale že do něho nejde proud. V úterý jsem problém oznámil p. XXXXXXX z firmy SUP-TECHNIK, oznámil mi sms, že situace se řeší.
Poté jsem měl volat na reklamace na tel. +420 777 110 045. Poté volali z OIG, že nějaký technik přijede ve středu 3.7.2024. I tato lhůta se mi zdála poměrně dlouhá, nicméně vzhledem k přístupu a vysvětlění paní na lince jsem přistoupil na tento datum. Ve čtvrtek 27.6.2024 k nám přijel elektřikář, který nám dělal elektřinu po celém domě. Ten opravdu potvrdil, že elektřina do bojleru nejde, ovšem více toho udělat nemohl, protože nevěděl přesně co jak dělali. V pátek 28.7.2024 volal technik od OIG, který po telefonu nic nezmohl a že si není jistý, že na místě něco sám vyřeší.
Dnes 1.7.2024 začalo kolečko obvolávání znovu. SUP-TECHNIK, OIG, ČEZ (s TENAUR měl jednat OIG). Několikrát každému, snažil jsem se to vyřešit. Bohužel jsem zklamán, že se k tomu firmy, kromě OIG, postavily tak, jak uznaly za vhodné. Po celou dobu jednání, tj. od 26.6.2024, tvrdí, že nikdo nepochybyl, a závada bude jen a jen u nás, že sem nikoho nepošlou nebo že mi bude někdo za hodinu volat a domluví se s se mou. Nikdy nikdo nevolal ani po zaurgování. I paní na lince OIG potvrdila, že SUP-TECHNIK jedná v našem problému velmi arogantně. Poté mi ve všech třech firmách řekli, ať si zavolám vlastní elektrikáře a závadu opraví. Učinil jsem tak, jak mi jejich "odborníci" poradili. Firma přijela ještě dnes, elektřikáři opravdu potvrdili, že přívod el. energie do bojleru je přerušen. Zmiňované přerušení je důsledkem instalace FVE. Firma bojler "provizorně zapojila". Ovšem jejich práce vychází na cca 5 - 10 tis. Kč.


Jako zastánce ČEZu, jako minoritní akcionář ČEZu, jsem touto situací velmi zklamán.
Učinil jsem to, co mi poradili vaši lidé a žádám vás tedy o nápravu a provedení bodů zmíněných výše.

Text zkopírován z mého reklamačního mailu pro čez.


Požadované řešení

Snížení ceny za FVE


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2024 16:13, před 5 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 11:28, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.