Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:606
Z toho za letošní rok:66
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

63%
37%
Toto skore je založeno na 103 stížnostech.

#7779Nesrovnalost ve vážení ovoce a zeleniny

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2015, před 9 lety

Ludmila Vajďáková

Znění stížnosti

Na váze v úseku zeleniny je plast, který zvyšuje faktickou váhu ovoce nebo zeleniny. Dnes jsem zjistila v Kauflandu Zlín-Čepkov rozdíl ve váze. Při vážení, kdy je plast na váze, bylo zboží o 5 Kč dražší než bez plastu, který byl odstraněn. Náhodou byla jedna váha bez plastu, někdo ho odstranil, čímž se toto dalo zjistit. Ale všechny ostatní váhy tam měly plasty s plakátkem ovoce a zeleniny a nebylo to viditelné, kdo o tom, co Kaufland provádí, neví, nepostřehne to. Při takovém pohybu lidí v prodejnách Kaufland je to velké obohacení firmy na úkor zákazníka.


Produkt

Váhy v úseku ovoce - zelenina, na ploše pro vážení je plast s plakátkem, který zvyšuje váhu zboží. Váha není vynulovaná s ohledem na přidaný plast.


Požadované řešení

Požadovat, aby prodejny Kauflandu daly váhy do pořádku a neokrádaly zákazníky. Aby váhy byly standartní ve všech obchodech.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2015 08:31, před 9 lety

Podle § 3 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti. Nesplní-li tuto zákonnou povinnost, vystavuje se nebezpečí uložení pokuty za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč.

Je možné podat podmět k prošetření celé záležitosti České obchodní inspekci, která nad poctivostí při prodeji zboží provádí dozor.

Pokud se prodávající na úkor spotřebitele tímto obohatil, může se spotřebitel domáhat vydání bezdůvodného obohacení dle § 2991 občanského zákoníku a požadovat tak vrácení rozdílu mezi cenou vypočtenou podle zvážené hmotnosti zboží a cenou vypočtenou podle skutečné hmotnosti zboží.

Kryt s reklamou by mohl být umístěn na vahách na ovoce a zeleninu pouze za předpokladu, že je váha správně srovnána, tara (tj. váha obalu, v tomto případě krytu) přednastavena, aby hmotnost zváženého zboží odpovídala a nebyla uměle navyšována o hmotnost plastového krytu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.9.2015 14:21, před 9 lety

Vážená zákaznice,

děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.

Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2015 10:05, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.10.2015 15:04, před 9 lety


Ludmila Vajďáková

Hodnocení:

Komentář: V důsledku nemoci jsem neměla možnost reagovat včas. Včera jsem nakupovala v Kauflandu a zdá se, že nedostatek byl vyřešen ke spokojenosti zákazníků. Přesto, že na pokladně je i dále plast s plakátkem, váha byla vynulována pro správné vážení. Aspoň co se týká prodejny Kauflandu ve Zlíně na Vršavě.