Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Na váze v úseku zeleniny je plast, který zvyšuje faktickou váhu ovoce nebo zeleniny. Dnes jsem zjistila v Kauflandu Zlín-Čepkov rozdíl ve váze. Při vážení, kdy je plast na váze, bylo zboží o 5 Kč dražší než bez plastu, který byl odstraněn. Náhodou byla jedna váha bez plastu, někdo ho odstranil, čímž se toto dalo zjistit. Ale všechny ostatní váhy tam měly plasty s plakátkem ovoce a zeleniny a nebylo to viditelné, kdo o tom, co Kaufland provádí, neví, nepostřehne to. Při takovém pohybu lidí v prodejnách Kaufland je to velké obohacení firmy na úkor zákazníka.
Váhy v úseku ovoce - zelenina, na ploše pro vážení je plast s plakátkem, který zvyšuje váhu zboží. Váha není vynulovaná s ohledem na přidaný plast.
Požadovat, aby prodejny Kauflandu daly váhy do pořádku a neokrádaly zákazníky. Aby váhy byly standartní ve všech obchodech.
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti. Nesplní-li tuto zákonnou povinnost, vystavuje se nebezpečí uložení pokuty za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč.
Je možné podat podmět k prošetření celé záležitosti České obchodní inspekci, která nad poctivostí při prodeji zboží provádí dozor.
Pokud se prodávající na úkor spotřebitele tímto obohatil, může se spotřebitel domáhat vydání bezdůvodného obohacení dle § 2991 občanského zákoníku a požadovat tak vrácení rozdílu mezi cenou vypočtenou podle zvážené hmotnosti zboží a cenou vypočtenou podle skutečné hmotnosti zboží.
Kryt s reklamou by mohl být umístěn na vahách na ovoce a zeleninu pouze za předpokladu, že je váha správně srovnána, tara (tj. váha obalu, v tomto případě krytu) přednastavena, aby hmotnost zváženého zboží odpovídala a nebyla uměle navyšována o hmotnost plastového krytu.
Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: V důsledku nemoci jsem neměla možnost reagovat včas. Včera jsem nakupovala v Kauflandu a zdá se, že nedostatek byl vyřešen ke spokojenosti zákazníků. Přesto, že na pokladně je i dále plast s plakátkem, váha byla vynulována pro správné vážení. Aspoň co se týká prodejny Kauflandu ve Zlíně na Vršavě.