Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Od 30.3.2016 u mého účtu došlo ke změně tarifu na tarif Business
Red LTE Super. Po této změně jsem dostal tuto informační sms :
Dobry den, na telefonním čísle 420603888800 jsme aktualizovali nastaveni vašich služeb. Detailní nastaveni najdete na stránce http://tam.je/objednavky, kde zároveň najdete i aktuální podmínky služeb.
Ovšem to jsem nevěděl, že dojde k automatickému nastavení služby
Roaming na den,( tato služba byla nabízena koncem roku 2014 jen
jako služba na objednání ).
Dne 2.8.2015 jsem navštívil Německo, kde mi byla tato služba
automaticky aktivována.
Dne 20.8.2015 jsem toto reklamoval a 24.8. mi byla reklamace
zamítnuta. Proti tomuto jsem se 2.9. ohradil, i toto mi bylo
3.9. zamítnuto.
Vrácení 69 Kč za službu, kterou jsem nikdy nepožadoval.
|
Tweet |
Ze zákona má spotřebitel právo reklamovat jak vyúčtování ceny služby elektronických komunikací, tak reklamovat službu elektronických komunikací samotnou. Operátor je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s výsledkem reklamace, může podat u Českého telekomunikačního úřadu, který je veřejným dozorovým orgánem v této věci, námitku proti vyřízení reklamace. Námitku je nutné nejpozději podat do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení. Jedná se o správní řízení, jehož zahájení podléhá zaplacení správního poplatku (100 Kč).
Dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích může operátor jednostranně měnit smlouvu (obsah smlouvy i cenu za služby), ovšem musí spotřebitele o této změně (pokud by vedla ke zhoršení postavení spotřebitele) alespoň jeden měsíc před nabytím účinnosti informovat, a to způsobem, jakým doručuje vyúčtování. Spolu s informováním o změně musí oznámit i možnost ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny.
Kromě výše uvedeného postupu je ovšem operátor zavázán smlouvou, na které se dohodl se spotřebitelem. Proto pokud vyúčtování neodpovídá dohodě, doporučujeme jej reklamovat.
Hezký den, pane Tichánku,
v tomto případě jsme Vaši reklamaci již řešili a výsledek změnit nemohu. Jde o konečné rozhodnutí, jak jsme potvrdili i v e-mailu.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Hezký den, pane Ullmann
nadále trvám na vrácení 69 Kč. Při změně smlouvy jsem nebyl o této změně
informován ( což vedlo ke zhoršení postavení spotřebitele - mě ).
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
Libor Tichánek
Jak již bylo zmíněno v předchozím vyjádření dTestu, pokud spotřebitel s výsledky reklamace nesouhlasí, může podat u Českého telekomunikačního úřadu námitku proti vyřízení reklamace. Námitku je nutné nejpozději podat do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení. Jedná se o správní řízení, jehož zahájení podléhá zaplacení správního poplatku (100 Kč).
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost se k případu vyjádřit, případně jej uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Podal jsem námitku u ČTU, ten mi dal za pravdu a Vodafone mi vrátil
reklamovanou částku 69 Kč plus 100 Kč za správní poplatek, který jsem musel
zaplatit u ČTU. Pokud celou kauzu shrnu, tak čas strávený vyplněním
formulářů u ČTU ( stránka není úplně přehledná, musíte si stáhnou software
na vyplnění formuláře ), dopisování si s Vodafone atd se nevyplatí.
Což operátor samozřejmě ví, a je opravdu velmi málo lidí, kteří toto
kvůli 69 Kč podstoupí ( v podstatě ve svém okolí neznám nikoho a stalo
se to mnoha lidem ), a samozřejmě jsem zapsán v interní evidenci operátora.
Tady si myslím chybí podpora státu pro obyčejného občana. Zákonů je sice plno, ale než by se s tím obyčejný občan - jedinec prokousával, tak to radši
neřeší. A velké nadnárodní společnosti jsou rádi, akorát mi připádá
velmi směšné, až legrační, že při ziskách, které mají je 69 Kč vytrhne
( i když od mnoha lidí ). A v podstatě si neváží obyčejného mnohaletého
zákazníka.