Společnost


Schlieger, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#77805Nedokončená realizace, nevyřízená reklamace ani odstoupení od smlouvy, firma nekomunikuje

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2024, před 5 měsíci

iveta Konečná

Znění stížnosti

Pěkný den, obchodní zástupce před objednáním nás ujistil, že napojení stávající akumulační nádoby na teplou vodu bude možné k tepelnému čerpadlu premium X21 PRO, montáž tepelného čerpadla proběhla 1.4.2024, po montáži zjištěno, že nefunguje ohřev teplé vody a TČ hlásí chybu, řešeno ihned na místě, firma nekomunikuje, telefony nezvedají, na email neodpovídají, zaslali jsme reklamaci 15.4.2024 odpověděli 23.4.2024, že předají na servisní oddělení, 10.5.2024 přijel servisní technik, který do servisního zásahu napsal, že je nutný další servisní zásah, který již neproběhl, neřešil ohřev vody, ale vadný díl TČ, stále neopraveno a ohřev TUV nedořešen. Odstoupení od smlouvy jsme zaslali 8.7.2024, zamítnutá 9.8.2024 s tím že jsme TČ objednali pouze na topení, zatím není dořešeno, firma nekomunikuje, když tak po značných urgencích něco napíše. Takto jsme si realizaci nepředstavovali všude se firma představuje, jako jednička na trhu, ale skutek utek. Pravděpodobně se budeme obracet na českou obchodní inspekci, ale jsme velice zklamáni z jednání.


Produkt

tepelné čerpadlo premium X21 PRO


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy, vrácení peněz, s touto firmou již nechceme dále spolupracovat i vzhledem k servisu, který dodává.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2024 18:23, před 5 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Schlieger, s. r. o., U nákladového nádraží 3265/10, 13000 Praha.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2024 14:42, před 2 měsíci

Vážený pane Konečný,
mrzí nás nastalá situace, podle vyjádření právního oddělení společnosti Schlieger jste však podepsal smlouvu na dodávku tepelného čerpadla pro vytápění a dodávka proběhla dle Smlouvy o dílo.
Není také pravdou, že bychom nekomunikovali. Váš případ byl řešen kolegyní z Právního oddělení, která se Vám pokusila skutečnosti vysvětlit.
Naše stanovisko se nemění, nárok na odstoupení od smlouvy dle názoru právního oddělení i externí advokátní kanceláře nevznikl.
Dále si dovolíme konstatovat, že systém je funkční a v souladu se Smlouvou o dílo. Předmětné dílo nám z Vaší strany navíc nebylo doplaceno.
S úctou
Schlieger

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2024 12:11, před 2 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

V případě, kdy by byl systém funkční a vše by bylo v souladu se smlouvou, jak uvádí společnost, neměl by spotřebitel na odstoupení právo.

Jestliže spotřebitel se stanoviskem společnosti nesouhlasí, může se obrátit na soudního znalce či Českou obchodní inspekci (viz naše původní stanovisko). V případě sporu o oprávněnost zamítnutí reklamace by si ČOI od spotřebitele pravděpodobně znalecký posudek vyžádala.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti a vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.11.2024 06:46, před měsícem


iveta Konečná

Dobrý den,
vyjádření společnosti SCHLIEGER mne nepřekvapuje, každý e-mail začíná stejně, že je to mrzí, ale to je tak asi vše.
Poptávka na dodávku tepelného čerpadla (TČ) byla zadána přes poptávkový formulář společnosti, kde nelze specifikovat k jakému účelu nebo co má TČ vytápět. V prospektech společnosti k TČ se uvádí jen dvě možnosti a to je topení a chlazení. "TČ Premium X21 Efektivně zásobuje domácnost teplou užitkovou vodou a šetří energie při vytápění a chlazení v průběhu celého roku." Takže tvrzení právního oddělení, které má ve společnosti asi poslední slovo, se nemůže zakládat na pravdě a je plně účelové. Dle obchodního zástupce, který smlouvu připravoval, jsou takhle formulované všechny smlouvy pro vytápění a ohřev TUV.
Vzhledem k tomu, že poptávka na TČ byla podmíněna vyřízením dotace na výměnu starého plynového kotle, který sloužil pro topení a ohřev TUV. S obchodním zástupcem jsme probrali i můj požadavek a možnost napojení ohřevu TUV do stávajícího kombinovaného zásobníku. Obchodní zástupce mi potvrdil, že to není problém a umí to. Na základě těchto informací obchodní zástupce připravil smlouvu, jejíž součástí je i napojení na stávající zásobník TUV. V domnění, že jednám se solventní firmou, jsem smlouvu podepsal. 1.4.2024 mi přišli dělníci namontovat čerpadlo a napojit celý systém. Při montáži mi sdělili, že to nebude fungovat, jelikož výměník pro ohřev teplé vody nemá potřebnou kapacitu a po spuštění bude TČ hlásit chybu, což se také stalo. Následně jsem odsouhlasil spotřebovaný materiál a odpracované hodiny a do formuláře napsal závady, které byly při montáži zjištěny. Do předávacího protokolu, který mněli dělníci již předvyplněný a vytištěný, jsem nemohl nic napsat s tím, že to mám řešit přes reklamační oddělení, oni mněli namontovat TČ a to udělali, za chyby v projektu nezodpovídají, mám řešit s obchodním zástupcem, který smlouvu připravil. Zkrátka nikdo za nic nemůže a jeden se vymlouvá na druhého.
Reklamaci nefunkčního čerpadla jsem podal 15.4.2024 a týkala se nefunkčního TČ, nefunkčního ohřevu TUV, dodání jiného termostatu než je uvedeno ve smlouvě, poškození vnitřních omítek a připevnění napojení TČ na plášť budovy tak, že nelze provést zaizolování zadní strany budovy. Dělníci při napojování TČ mi řekli, že to jinak nejde a že to mám řešit jako reklamaci. Dne 10.5.2024 přijel servisní technik, který zjistil závadu na průtokovém čidle, které vyměnil, ale další závady odmítl odstranit s tím, že žádný jiný úkol ze servisního oddělení nedostal a odkázal mne opět na reklamační oddělení. Následující 3 měsíce jsem problém řešil s reklamačním oddělením, obchodním zástupcem, který poptávku řešil, ale ze strany společnosti, jen plané sliby a řešení žádné. V době, kdy jsem podal odstoupení od smlouvy, tak záležitost převzalo právní oddělení a najednou úplně otočili a údajně je smlouva pouze na vytápění a ohřev teplé vody není řešen. Nicméně přesto stanovisko dne 31.8.2024 proběhl další servisní výjezd technikem s obchodním zástupce, kde navrhují toto řešení:
Je potřeba demontovat aku zásobník, odpojit bojler a namísto toho namontovat kombinovaný zásobník INOX 500. Jelikož jsme skoro 5 měsíců nereagovali tak zákazník už nezaplatí nový zásobník ani náklady s tím spojené. Buď si TČ odvezeme nebo namontujeme INOX zásobník a je vše vyřešeno. Prostup do TČ bude řešit Oz se zákazníkem. Na své náklady. Je třeba upravit i potrubí od TČ kvůli zateplení. Zákazník požadoval už při montáži.
Následně mi z právního oddělení přišel tento návrh řešení:
Vážený pane Konečný,
po konzultaci případu s mými nadřízenými Vám bude dodán nový bojler, který bude kompatibilní s Vaším systémem. Bojler v hodnotě 44.363,- bez DPH, Vám v rámci reklamačního a smírného řízení bude dodán za 20.000,- Kč. Na dodání nového bojleru Vám bude vytvořena Dohoda o narovnání, kterou bych Vám zaslala během zítřejšího dne.
Z toho jednoznačně vyplývá, že společnost si je vědoma toho, že součástí smlouvy, je i napojení a ohřev teplé vody.

V poptávkovém formuláři společnosti nelze specifikovat, k jakému účelu má tepelné čerpadlo sloužit a to nehledě na to, že v prospektu je je uvedeno, že TČ je určeno k topení nebo chlazení, takže jejich tvrzení je ryze účelové a skutečně nic jiného než to, aby TČ topilo a já mněl teplou vodu nechci. Právní ani reklamační oddělení po celou dobu neřešilo poškození vnitřních omítek a problémové přimontování připojovacího potrubí na plášť budovy, ani dodání jiného termostatu, než bylo sjednáno ve smlouvě.

Vzhledem k tomu, že se se společností nelze domluvit na řešení, situace s namontovaným TČ a jeho funkčností a ani na náhradě škody, kterou mi zaměstnanci společnosti způsobili, jsem byl nucen celou záležitost předat právníkovi a následně to samé udělala společnost SCHLIEGER. Právní zástupce společnosti rovněž navrhuje výměnu stávajícího zásobníku za úplně jiný, ale co se týká náhrady za způsobená poškození omítek, odstranění napojení z pláště budovy, dodání správného termostatu dle smlouvy, případnou kompenzaci za způsobené škody nenavrhli.
Veškerá komunikace byla inicializována z mé strany a jediné o co se paní z právního oddělení snaží je mne přesvědčit, že smlouva je na vytápění, ale to se netýká TUV. Předpokládám že toto tvrzení mohou doložit jinýma smlouvama od stejného obchodního zástupce, jelikož ten mi tvrdí, že součástí je i ohřev TUV a nikdy se to ve smlouvě nespecifikovalo. Toto je odůvodnění neakceptace odstoupení od smlouvy:
"Dobrý den, pane Konečný,
Váš případ jsem konzultovala s nadřízenými a odstoupení od smlouvy neakceptujeme. Smlouvu o dílo, kterou jste podepsal je pouze na vytápění, nikoli na ohřev teplé vody. Smlouvu o dílo Vám zasílám v příloze tohoto emailu. Zásobník na TUV je možné připojit k tepelnému čerpadlu, nicméně potřebujete určitou velikost výměníku, který však Váš výměník nesplňuje a nebude dobře pracovat s tepelným čerpadlem.
Zásobník na TUV není určený pro tepelné čerpadlo, dělal by problém hlavně v zimě. Z důvodu, že výměník není určený pro tepelné čerpadlo, tak při ohřevu se bude čerpadlo hodně přehřívat, aby Vám systém ohřál vodu na požadovanou teplotu. Tepelné čerpadlo pracuje dobře a neshledáváme důvodu k odstoupení od smlouvy." O odstranění škod ani slovo.

Jediné co mi vytýkají je, že jsem nezaplatil doplatek. Pokud bych doplatil zbývající částku, tak už bych o společnosti SCHLIEGER neslyšel. Jestli by mi vyřídili dotaci na čerpadlo, za kterou si nechali zaplatit, tak o tom pochybuji.
Na začátku jsem si myslel, že jde o solidní firmu, která dostane svým závazkům, ale hrozně jsem se spletl. Firmě jde jen o množství získaných zakázek a zákazník ať platí a nic po ní nechce, pokud se něco nepovede, tak mají únikové cesty ve smlouvě. Odpovědnost za své zaměstnance nechce nést. Pokud by bylo potřeba, tak jsem ochoten poskytnout veškerou komunikaci, která probíhala v rámci případu realizace TČ. Vše již je řešeno právní cestou a nevím, jak to všechno dopadne. Zatím máme TČ, které neohřívá vodu a pokud by jsem neměl další záložní topení tak nemám TUV. TČ nemůžu používat, jelikož se neví, jak to všechno dopadne. Trošku drahá sranda nemyslíte?

Rozhodně tuto společnost nedoporučuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 16:52, před měsícem

Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.

Dle vyjádření obou stran se nejdůležitější spor týká obsahu smlouvy, tedy toho, zda mělo tepelné čerpadlo sloužit pouze pro vytápění, či i pro ohřev TUV. Z tohoto důvodu doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na advokáta, který by příslušnou smlouvu a komunikaci, která se jí týká, mohl prostudovat a poskytnout spotřebiteli své stanovisko.

Co se týká nedoplacení kupní ceny, má spotřebitel dle § 2173 občanského zákoníku právo neplatit dosud neuhrazenou část kupní ceny v případě, kdy prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění. V tomto případě je však na základě sporu ve smlouvě nejisté, zda společnost svou povinnost splnila, či nikoliv.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.