Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
U spolecnosti mall.cz jsme zakoupili mycku Bosch a zaroven si prikoupili sluzbu profesionalni instalace.
Bohuzel instalater, ktereho spolecnost poslala, byl evidentne nezkuseny a mycku se mu na poprve nepovedlo dobre nainstalovat - neumel nainstalovat dvirka mycky a pri myti se zobrazoval spatne cas myti.
Instalater se na nase prosby vratil, mycku preinstaloval a dvirka si vzal s sebou, ze si je upravi.
Nasledne jsme ho nemohli sehnat ani se mu dovolat, alehla se po nem zem.
Pomohlo az kdyz se do situace vlozil nas pritel a kontaktoval ho z ciziho cisla a ulozil mi, at nam dvirka priveze.
Pan instalater privezl uplne jinou desku, ne tu, co jsem mu sverila.
Uplynul dalsi cas a prosby, instalater prinesl nase dvirka, ale v absolutne dezolatnim stavu, nejspis jiz byly nekde vyhozene a on je vylovil.
Na zaklade tohoto jednani jsme opet poptali nove dvirka v kuchynskem studiu, odkud byly.
Kuchynske studio nas drzelo pres rok v sachu, pry se jedna o starsi kolekci a porad posouvali datum dodani.
Ztratili jsme trpelivost a objednali jine dvirka a kontaktovali mall.cz ohledne planku k instalaci dvirek nebo proplaceni sluzby instalace, ktera nebyla jen nedokoncena, ale vznikly nam dalsi skody anaklady.
Mall.cz nam odepsal, ze jiz uplynula zarucni doba a nemuzou nam pomoci, pouze nam zaslali rozpixelovanou a necitelnou verzi navodu, kde neni ani nacrt instalace.
Zadame pouze o uznani pochybeni a o lidske a ferove reseni situace, zadnou laskavost. Nezadame o kompenzaci znicenych dvirek, jen o dustojne a radne dokonceni zaplacene instalace. Mycku porad zavirame za pomoci varecky, jelikoz bez pomoci sama vystreluje.
Predem dekuji za znovuotevreni naseho snad trochu nestandardniho pripadu.
Instalace mycky Bosch
Chceme videt ochotu chybu a skodu, kterou zamestnanec mall.cz svym jednanim zpusobil, napravit, idealne poslanim (jineho, spravne vyskoleneho) instalatera, ktery dvere mycky spravne primontuje a opravi zavirani, at mycku muzeme normalne pouzivat bez provizornich reseni.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo dle § 2586 a násl. občanského zákoníku - instalace myčky.
Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy podnikatel neprovedl dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel jej tak upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud podnikatel nevrátí peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat i úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v přiměřené době po odstoupení se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně podnikatele, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele Allegro Retail a.s., U garáží 1611/1, 17000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, objednávka je z roku 2020. Nelze tedy reklamovat službu, která byla provedena před 4 roky. Na spotřebič ani na služby již nelze uplatnit záruční podmínky. Pokud se jedná o nedorozumění a reklamujete spotřebič zakoupený v jiné objednávce, prosím o uvedení správného čísla objednávky či faktury. Děkuji a přeji pěkný den. overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den, nez se obratime na COI, rada bych spor vyresila dohodou.
Prosim mall.cz o prehodnoceni stanoviska vzhledem na cely kontext zalezitosti, jak jsem ji tady chronologicky popsala - navic nase posledni komunikace je z 20.6.2024, viz e-maily se zakaznickym servisem.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den, v případě, že nedojde ke splnění služby uhrazené v objednávce, je třeba informovat nás nejlépe okamžitě, aby bylo možné situaci řešit. Spotřebič byl zakoupen 12.12.2020 a první informaci od zákaznice, že vznikly nějaké komplikace s instalací jsme obdrželi 7.12.2023. Tedy 3 roky po, dle zákazníka neprovedené službě, a 1 rok po uplynutí záruční lhůty na spotřebič. Nebyly dodány žádné servisní listy, ani komunikace se servisem. V tuto chvíli již není možné ani na výrobek a ani na služby uplatnit reklamaci. Přeji krásný den. Zákaznický servis Mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.