Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
4.8. Jsem si u nich objednala 2x Pasek na hodinky s tím, ze doručení má být 1-3 dny
7.8. Ve 14:31 jsem napsala e-mail o zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
7.8. 14:45 mi přišla odpověď, ze nemohu odstoupit, ze objednávka je na cestě
7.8. 14:51 byla teprve zadaná elektronické data k zásilkovně na moji objednávku
9.8. Byla objednávka fyzicky doručena na pobočku Zásilkovna , ale už jsme měla se zásilkovnou domluveno, ze se bude zásilka rovnou vracet
Dnes 12.8. Přišel e-mail o me dlužné částce 160 Kč za nevyzvedmutou zásilku.
Považuji toto chování za podvodné a nechci takové e-shopy podporovat. Měla jsme objednávku na dobírku.
Děkuji
Tereza Krepindlová
2x pásek neoriginál na Apple Watch
Ráda bych měla jistotu, že peníze po mně nebudou vymáhat, víc s nimi již nechci mít
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
V tomto případě se dle popisu stížnosti domníváme, že spotřebitelka odstoupila ještě před expedicí zboží a neměla tak povinnost zboží přebírat.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Vaše odstoupení je samozřejmě platné. Bohužel jste neodstoupila od kupní smlouvy před odesláním zásilky. Odeslání zásilky proběhlo již dopoledne a máme podepsaný soupis zásilek řidičem a Vaše je mezi nimi. Data jsou běžně odeslána se zpožděním až po odeslání, jelikož používáme doplněk, který odesílá data až po uzavření zásilek.
Jelikož jste zásilku nevyzvedla, jste povinna uhradit kompletní náklady. Systém je plně automatický a v případě, že tomu tak nestane, automaticky předává dále na danou firmu, která se tímto zabývá. Pokud jste chtěla odstoupit od smlouvy, stačilo zásilku vyzvednout a poslat zpět, jak jsme Vám několikrát sdělili.
7.8.2024 14:51:55 Doplněk Zásilkovna+ V Zásilkovně byla podána zásilka č. 4284187798. Zásilka byla založena s dopravou: Zásilkovna Z point (1-3 pracovní dny) (Typ přepravce - Zásilkovna, Typ služby - Kácov, Jirsíkova 310, Branch ID - 16351)
7.8.2024 12:50:51 Radim Fišer Stav objednávky změněn na "Předáno svozu zásilkovny"
7.8.2024 10:21:55 Doplněk Zásilkovna+ Tisk štítku zásilky zásilka č. 4284187798. (Typ přepravce - Zásilkovna, Typ služby - Kácov, Jirsíkova 310, Branch ID - 16351)
8.8.2024 10:21:37 Radim Fišer Stav objednávky změněn na "Odesláno"
Nemáme problém dodat podepsaný papír řidičem o vyzvednutí zásilky, dříve, než bylo Vámi cokoliv rušeno a tak jsme nemohli již nic zrušit.
Přidávám printscreen obrazovky o zásilce ze Zásilkovny.
Zásilkovna, její řidiči a nikdo od nich balík nepřevezme pokud nemá zadané data v systému. V jejich systému se zásilka objevila až po mém e-mailu o odstoupení a zrušení objednávky.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
I nadále trváme na našem původním zhodnocení - pokud došlo k odstoupení před předáním dopravci, není spotřebitelka povinna dopravné zpět k prodejci hradit. Jestliže však odstoupení proběhlo až po předání, jak tvrdí společnost, musela by spotřebitelka uhradit zmíněnou částku za dopravné zpět ke společnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla doložit skutečnost, že zásilka byla předána před odstoupením od smlouvy spotřebitelkou.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.