Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobry den,
Kupili sme ojete auto u AAA v lednu tohoto roku. Napriek tomu ze nas mnohi od tejto kupi odradzali, bohuzial sme i tak auto zakoupili, clovek sa uci na vlastnych chybach. Po pol roku mame ted nepojazdne auto za ktore sme zaplatili 350 000KC.
Auto nam bolo odprezentovane ako Honda Civic 2019 vo velmi dobrom stave, najetych necelych 60 000km. Ano, kupovali sme ojetinu a pocitali s tim ze neco by se mohlo porouchat a nejaka ta oprava v blizke dobe asi bude ale okrem vacsej spotreby oleja nebola na predavacom protokole uveden ziadny problem, nekupovali sme auto havarovane, nejako poskodene, nic podobne nam nebylo receno ani neni popsane v predavacim protokole. Ukazalo nam aj cebia report (nie uplny ako sme neskor zistili), tam taky vypadalo vsetko v poriadku. Kedze sme dost surne potrebovali auto moc sme nevahali a auto zakupili, vsetko vypadalo ok.
Auto bolo pak ve unoru na svolavaci akci v honde (o akci sme nebyli v AAA informovani ani nebyla jimi provedena. V honde tiez provedli vymenu oleje.
V cervenci zrazu malo auto problem nastartovat a ked sato podarilo tak kratko po starte zacali svietit rozne kontrolky a boli sme nuteni ist s autom do servisu.
V servise bol odhaleny problem s motorom, resp. s jednim s valcov plus dalsie problemy s turbom atd. V Honde nam opravu vycislili na vyse 300 000, skoro ako cena co sme zaplatili za auto. Pocet uvedenych najazdenych km sa im nezdal umerny problemu motora takze je mozne ztoceni km: vysledek z diagnostiky hondy: vuz nema kompresi na jednom z valcu, poskozeni hlavy valcu, bloku motora a turbomychadla.
Chcem podoknut ze jedine o com nas AAA informovalo a to nie priamo ale co bolo uvedene v predavacim protokole bola"zvysena spotreba oleja". V skutocnosti olej v motore doslova mizol a problem s valcom tam preto musel byt uz dlhsie. Podotykamz ze pol roka sme na aute najazdili asi 5000 km a auto bolo riadne servisovane.
S AAA sme spisali reklamaci na ktoru nam bola velmi rychlo zaslana odpoved v zmyslu ze sme koupili ojete auto a vada tam prej nebyla kdyz oni auto prodavali, cize zbavenie sa akejkolvek zodpovednosti a totalny nezaujem o zakaznika ktory kupil auto za 350 000 a teraz ma platit opravu za 300 000. To je samozrejme pre firmu ktora zaraba biliony nepodstatna zalezitost.
Momentalne zistujeme dalsie fakty ktore nam boli zatajene ako napr ze auto bolo vyrobene v 2017 a nie 2019 ako bolo inzerovane. Zistili sme ze auto bolo vyrobene 2017 a z nejakeho dovodu zaregistrovane az 2019 pravdepodobne s uz stocenymi km. Pristup firmy je pre mna absolutne nepochopitelny a uplne bezohladny, nebol z ich strany ziadny pokus o dalsie setrenie a navrh mozneho riesenia.
V buducnosti sme planovali vymenit toto auto za nove v AAA ale myslim ze sme sa poucili. Kazdopadne planujeme podat zalobu a tiez zviditelnit pripad na socialnych sietach. Je nepripustne aby spolocnost ktora si pride na miliony az biliony od svojich klientov s nimi jednala s totalni ignoraci. Mam rodinu a deti, uz mesiac sme bez auta a oprava nas ma vyjst jak cena auta.
Honda Civic 2017, 60 tisic km
Oprava auta nebo vymena za jine auto.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Troppová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za reakci.
Spotřebitelka nám zaslala SPZ vozu, kterou jsme doplnili do referenčních údajů, aby nebyla veřejně dostupná. Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se ke konkrétnímu případu mohla vyjádřit.
Vážená paní Troppová,
děkuji Vám za doplnění. Mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Po predani pripadu pravnikovi nam nakonec AAA schvalilo reklamaci a vratilo penize za auto.
Dakujem aj za vasu pomoc.
Troppova
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Děkuji, že jste využil tohoto fóra k řešení své stížnosti. Stížnost je tedy uzavřena ke spokojenosti zákazníka.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.