Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,25.6.2024 jsem kupovala invalidní vozík pro psy za 981,-Kč na servru Allegro.cz,dne 27.6.2024 jsem objednávku zrušila,jelikož jsme sehnali levnější.Storno objednávky vzali na vědomí,ale i přesto mi zásilka přišla (jsem si vědoma,že zásilka již byla na cestě).Neustále jsem administrátory uháněla o vrácení peněz,odepsali mi,že mám zásilku vrátit na jimi uvedenou adresu (poskytli mi i čárový kod pro vrácení zásilky).Poštovné za zásilku jsem zaplatila,zboží odeslala a dále písemně uháněla server Allegro.cz o vrácení peněz.Jednu dobu se pořád vymlouvali na to,že musí uběhnout 30 denní lhůta (což už uběhla),termín odeslání zásilky byl 16.7.2024,poslala jsem ji ihned obratem po doručení již 15.7.2024.
Nyní,když se mnou komunikuje daný server,tak mi pořád dokola píšou,že musím počkat,až se ozve prodejce.Ten se sice ozývá prvně,že zásilka je na cestě,ať vydržím a já mu odpovídám,že chci vrátit peníze,ale marně,nebo se ozývá v pátek a to s tím,že přes víkend budou mimo provoz,tak ať jim napíšu v pondělí.A tohle již trvá od 15.7.24.
Včera jsem obdržela zpět zásilku s tím,že byla uvedena špatná adresa,tak mi ji server allegro.cz poslal zpět.Do korespondence mi napsali,že kontaktovali prodejce,aby poslal adresu,kde mám zásilku zaslat a jakmile se mi ozve,že jim mám dát vědět a oni mě budou navigovat.Už má trpělivost přetekla.Prosím o radu,jak dále postupovat.Děkuji za věnování času k přečtení mého problému.Hezký den
zakoupení invalidního vozíku pro psy
vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Zákon připouští pozdržení platby ze strany podnikatele jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla nakonec vyřešena s uzavřením dohody.
K této stížnosti chci pouze dodat,že mi společnost Allegro Group CZ,s.r.o vrátila peníze za nákup zboží v plné výši.Sice to nějakou dobu trvalo,ale už je tato stížnost vyřešena.Děkuji