Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Prodejce nenaplnil objednávku, neuskutečnil odeslání a uváděl nepravdivé informace ohledně doručení. Objednávka byla proto ze strany kupujícího stornována s požadavkem na vrácení ceny. Prodejce cenu za zboží kupujícímu nevrátil. Nadále není možná rozumná domluva.
Nákup mobilního telefonu s doplňky.
Vrácení peněz za storno objednávky.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Mikulčice 11, 69619.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Mudr. Zdeňku Bureši.
Mrzí nás Vaše nespokojenost, ale bohužel to není pravda.
Zboží Vám bylo dodáno v souladu s objednávkou do 4 dní: https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=NB1539130786C
Zboží jste nepřevzal, vyhrožoval nám nevybíravě atp.
Kolegové s Vámi odstoupení dořeší.
Vážená Mgr. Vilišová,
objednávka (2439154) byla uskutečněna 9.8.2024. Dne 13.8. po opakovaných urgencích nebyla sdělena informace o odeslání, ani sledovací číslo. Objednávka byla zrušena a požadováno vrácení peněz. Přesto prodejce objednávku následující den (14.8. souhlasí dle sledovacího čísla) odeslal. Objednávka byla pro nevyzvednutí vrácena prodejci, který vystavil dne 20.8. případ k vrácení zboží. Dle obchodních podmínek má prodejce vrátit peníze do 14 dní. To se dosud nestalo. Jde o velmi neseriózní jednání. Přiloženou komunikaci přikládám.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak uvádíme v původním vyjádření, společnost má na vrácení peněz ze zákona 14 dní od odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Protože došlo k odstoupení před zadáním zásilky dopravci, nemělo k zaslání vůbec dojít a spotřebitel tak nemusí hradit ani poštovné za dopravu zpět.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Společnost nás informovala, že peníze byly vráceny.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby tuto skutečnost mohl potvrdit a stížnost následně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Po zaslání předžalobní výzvy se prodejce odhodlal k vrácení peněz. Nepříjemná zkušenost. Nikomu nepřeji.