Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77845Neuskutečněný zájezd a zadržování peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 měsíců 1 den 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2024, před 5 měsíci

Lenka Korandová

Znění stížnosti

Obracím se na Vás se stížností týkající se zájezdu na Kapverdy, který měl být uskutečněn od 15.8.2024 do 22.8.2024. Rezervaci jsem provedla a platbu ve výši 22.580,- Kč jsem zaplatila prostřednictvím Apple Pay dne 11.8.2024. Následně jsem byla informována, že zájezd, který byl původně inzerován jako dostupný, není k dispozici. Pan H mi následně nabídl zájezd na Mallorku, který však také nebyl dostupný. Tento problém mi způsobuje značné komplikace při plánování nového zájezdu. Nyní nemám ani zájezd ani peníze a navíc je velmi obtížné se na telefonní linku dovolat a dožadovat se svých práv.


Produkt

Klamání zákazníka


Požadované řešení

Nezadržování peněz a okamžité vrácení na účet. Proaktivní způsob komunikace ze strany Invie.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2024 17:09, před 5 měsíci

Zpravidla platí, že pokud spotřebitel zaklikl na stránkách společnosti možnost "rezervovat" zájezd, jedná se o nezávaznou objednávku, po jejím obdržení společnost zjišťuje, zda je zájezd stále dostupný. V případě dostupnosti pak společnost provádí rezervaci a následně jsou spotřebiteli odeslány pokyny pro platbu a návrh smlouvy.

Smluvní vztah mezi spotřebitelem a společností je přitom platně a účinně uzavřen až odesláním vyplněné smlouvy a zaplacením platby (příp. zálohy).

V případě nedostupnosti zájezdu je pak běžné, že jsou spotřebiteli nabídnuty jiné zájezdy odpovídající spotřebitelovým požadavkům. Pokud má tedy spotřebitel zájem o nabídku jiných dostupných zájezdů, je vhodné se s touto žádostí obrátit přímo na společnost.

V případě, že by si spotřebitel jiný zájezd nevybral, má právo na vrácení zaplacené částky. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 11:45, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.