Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
„Nákup“ u e-shopu Artenco.
V neděli 4.8.2024 po 20 hod. jsem na www.artenco.cz objednal odšťavňovač. Sháněl jsem starší typ, na který jsem měl doporučení a tento e-shop byl jediný, který ho ještě prodával. Tak jsem zaplatil on-line kartou 3959,-Kč. Přesměrování na platební bránu Comgate bylo standartní, obratem přišlo potvrzení objednávky od www.artenco.cz.
V úterý 6.8. večer jsem poslal mail na info.artenco.cz, že nepotvrdili proběhlou platbu a zda nenastal nějaký problém. Bez odezvy.
V pondělí 12.8. jsem zkoušel volat telefonní čísla, na uvedená na stránkách firmy, tedy 773 025 288 a 773 020 588. Čísla neexistují. Na stránkách ČOI jsem si ověřoval, zda není firma uvedena v Rizikových e-shopech, není. V Obchodních podmínkách firmy Artenco je uvedena firma:
ARTEXON s.r.o.
IČ: 08929009, DIČ: CZ08929009
se sídlem: Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha 2 Vinohrady
Na této adrese je asi 100 firem, výše uvedená ne. Další adresa je uvedena:
Sklady: tř. Tomáše Bati 389, OC TERNO, 763 02 Zlín-Louky
Na Gooogle mapy jsem ve službě street viev na adrese skladu viděl snímky OC Terno, ale nikde nebyl vidět název firmy. Obrátil jsem se tedy na svoji banku ČSOB s žádostí o informace o službě Chargeback. Dále jsem napsal mail s ultimátem na info.artenco.cz, že pokud se neozvou, obrátím se na ČOI, ČT Černé ovce, atd. Bez odezvy.
V úterý 13.8. jsem telefonicky zablokoval bankovní kartu a podal u své banky ČSOB v Písku Prohlášení držitele karty o sporné transakci. Jelikož e-shop Artenco má bankovní účet 2921522291/0300, tedy u stejné banky jako já, jsem zvědavý, jak celý případ dopadne.
V Písku dne 14.8.2024, zapsal Martin Rod, podvedený zákazník.
viz výše
Vrácení peněz, zveřejnění e-shopu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Adresa sídla společnosti: ARTEXON s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.