Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
6.9. jsem si na webu společnosti Vivantis a.s. hodinky.cz objednal s použitím dárkových voucherů hodinky Sony Smartwach 3 SWR50. Podotýkám, že vouchery byly zajištěny jen za účelem tohoto nákupu. Dle informace na stránkách mělo být dodání zboží v horizontu cca 7 dnů, žádné jiné informace o dostupnosti nebyly na zákaznickém rozhraní dostupné.
11.9. mi byl zaslán mail, že dané zboží již není dostupné u dodavatele. Zároveň však naskladnili stejný model s jinou barvou řemínku a o 1000,- Jako řešení jsem navrhl zaslání nově naskladněného kusu bez doplatku. To obchod odmítl. Nyní jsou již obě dvě varianty vedené jako vyprodané. Na mou žádost o vrácení ceny voucheru, jelikož kdyby mi bylo známo že hodinky nemusí být dodány nikdy by nebyly pořízeny, mi bylo odpovězeno záporně. Obchodník nyní fakticky má mé peníze odmítá dodat domluvené zboží a jako jedinou alternativu navrhuje použití na jiné zboží které je naprosto nevyhovující přestože problém vznikl na jeho straně.
Sony Smartwach 3 SWR50
- zajištění dodání zboží u jiného dodavatele
- pokud není možné tak proplacení voucherů
|
Tweet |
V daném případě bude záležet, jaké jsou podmínky uplatnění voucheru. Pokud byl voucher vystaven pouze pro nákup určitého výrobku, bylo by možné požadovat vrácení úhrady za voucher, protože výrobek nebyl dodán. Výhrada vyprodání zásob prodávajícího nezbavuje povinnosti vrátit to, co kupující plnil. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, kterým získal majetkový prospěch, odpadl.
Byl-li však vystaven poukaz na nákup jakéhokoli zboží v obchodě v určité hodnotě, nemá spotřebitel právo na vrácení finanční úhrady za voucher, neboť nemožnost zakoupení určitého výrobku nevede k nemožnosti uplatnění poukazu na jiné zboží. Záleželo by tedy pouze na prodávajícím, jestli kupujícímu vyhoví.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.