Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Můj syn si objednal za 28 tisíc komponenty pro počítačovou sestavu s potvrzeným termínem dodání 13.8. ALZA odmítá zaplacené zboží dodat. Již po třetí odpovídá automat, že zboží bude dodáno v jiný termín. Podpora na chatu odpovídá strojově stejně. Nikdo nekomunikuje. Syn komponenty nutně potřebuje. Je zjevné, že ALZA považuje zákazníka nižšího věku za méněcenného, protože u mých objednávek si nikdy nic podobně drzého nedovolila.
Zboží je zaplacené a mám důkazy, že po celou dobu bylo vedeno jako SKLADEM s termínem dodání Do zítra.
PC komponenty pro počítačovou sestavu v ceně 28.000 Kč
Okamžité dodání zboží, omluva a slevový kód na příští nákup!
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás samozřejmě ověřím, ovšem ráda bych Vás požádala o zaslání čísla objednávky, nebo dokladu, v rámci kterého jste počítačové komponenty u naší společnosti objednal. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Po několika dnech nedodání zboží a eskalaci na Facebooku Alzy, se ukázalo, že jediným problémem bylo, že se jedna z položek objednávky nevešla do Alzaboxu. Stačilo, aby tuto skutečnost Alza včas komunikovala a neřešila jen opakovaným posouváním doby dodání, které stejně problém neřešilo. Po tom, co jsem nedodání objednávky eskaloval na Facebooku i jinde, Alza začala komunikovat a našla rychle řešení problému. Kdyby Alza netajila možnost osobního kontaktu ( neexistující telefonický kontakt ) a neschovávala se za AI boty opakující nesmyslné fráze "Vyčkejte na SMS s novým termínem dodání", mohla být tahle nesrovnalost vyřešena za 5 minut.
Dobrý den,
Vzhledem k tomu, že nám pan Hamáček neposkytl požadovaný údaj, který by nám umožnil situaci prověřit, bohužel stále nemáme možnost cokoliv dohledat. Z popisu zákazníka však vyplývá, že situace už byla vyřešena.
Chci Vás ujistit, že nás můžete kdykoliv kontaktovat telefonicky, prostřednictvím kontaktních formulářů na našem webu, nebo přes sociální sítě. Také bych ráda zdůraznila, že nemáme možnost v rámci založené objednávky ověřit věk kupujícího, a můžu Vás proto ujistit, že se k mladším zákazníkům nechováme a ani nemůžeme chovat nijak jinak než k ostatním.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost a vyjádření.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.