Společnost


Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77882Dodané neobjednané zboží.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2024, před 5 měsíci

Jana Hamplová

Znění stížnosti

Podvodná zásilka,dodané neobjednané zboží.


Požadované řešení

Chci vrátit platbu kterou jsem učinila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2024 20:15, před 5 měsíci

Domníváme se, že společnost Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. je pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím. Stížnost je proto vhodné směřovat přímo na společnost, která danou zásilku spotřebiteli zaslala.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud by se jednalo o balíček od prodávajícího, který spotřebitel očekával, ale bylo dodáno jiné zboží, platilo by následující:
Pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel taktéž právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby nás mohl informovat, kdo je subjektem stížnosti (odesílatel zásilky).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.8.2024 20:29, před 5 měsíci


Jana Hamplová

Ano,chci pokračovat ve stížnosti a chci zpět své peníze.Ráda bych zboží vrátila ale bohužel nevím komu.Pokud se tato situace nevyřeší budu postupovat formou podání trestního oznámení jejikož věřím že takto podvedená jsem nebyla jenom já.S pozdravem Jana Hamplová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 12:10, před měsícem

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka neoznačila subjekt (tedy odesílatele zásilky), jsme nuceni stížnost uzavřít. Má-li spotřebitelka zájem, může založit novou stížnost, ve které označí odesílatele dané zásilky. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.