Společnost


Rosaleen EOOD

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77885Neoprávněné předplatné

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2024, před 5 měsíci

Veronika Faulhamerová

Znění stížnosti

Dobrý večer,
na stránce, která jsem myslela, že je bezpečná jsem si objednala produkt a zadala platební údaje. strhlo se mi cca 50kč. Později mi přišlo na email, že jsem si aktivovala účet na webové stránce. Šla jsem na stránku, kde byly osobní údaje, ale nesouhlasily, jenom email a telefonní číslo(které jsem nezadávala). Na stránce píšou o předplatném, ihned jsem našla v podmínkách jak zrušit předplatné. Když zruším do 3 dnů, nebudou mi účtovat žádné poplatky. Email o zrušení jsem poslala hned, ale nepřišla mi odpověď. Mám ještě poslat dopis, že nemám opravdu zájem o předplatné?, nebo je to takhle v pořádku? Kartu jsem si zablokovala, ale mám strach, že to pak po mě budou chtít zpětně doplatit i když jsem to zrušila jak bylo v podmínkách.

Děkuji za zpětnou vazbu, Veronika


Požadované řešení

Prosím o zjištění, že předplatné je zrušené a nemám vůči firmě žádné závazky. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2024 14:55, před 5 měsíci

Stránka mynostress.com je celá v angličtině, ceny jsou však uvedeny v české měně. Z toho důvodu by zde pravděpodobně bylo zaměření na českého spotřebitele a vztah se tak nejspíše bude řídit českým právem.

Pokud by předplatné (či automatická prolongace závazku) bylo uvedeno pouze v obchodních podmínkách a spotřebitel by se tedy při uzavírání smlouvy domníval, že se smlouva uzavírá ohledně jednorázového produktu či služby, bylo by možné ustanovení obchodních podmínek o prolongaci vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné.

Obecně může spotřebitel dle českého práva odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů, jak stanoví § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupení od smlouvy je jednorázový úkon, k němuž není nutný souhlas druhé strany. Smlouva se odstoupením ruší od počátku a strany jsou povinny si vrátit, co plnily.

Dle § 1837 písm. l) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu. To platí za splnění všech následujících podmínek:
(i.) tento digitální obsah není dodán na hmotném nosiči, poté co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
(ii.) podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
(iii.) podnikatel poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 .

Digitálním obsahem se rozumí data, která jsou vyprodukována a dodána v digitální podobě, jako jsou např. počítačové programy, aplikace, hry, hudba, videa či texty, bez ohledu na to, zda jsou získána stahováním, metodou streamingu či jiným způsobem.

Dle obchodních podmínek společnosti stačí k ukončení předplatného zaslání e-mailu na support@mynostress.com. Jestliže však spotřebiteli nepřišla na odeslaný e-mail (ani automatická) odpověď, bylo by pro něj v případě sporu obtížné prokázat, že k ukončení závazku skutečně došlo. V takových případech doporučujeme spotřebiteli preventivně zaslat také doporučený dopis s dodejkou na adresu sídla společnosti: 3 floor, ap.12, Nikolay Kopernik str. 36, Capitol municipality, district Slatina, Sofia, Bulgaria.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Bulharsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR. Podnikatel by nebyl povinen osobní údaje spotřebitele vymazat např. v situaci, kdy by měl spotřebitel vůči podnikateli závazky. V takovém případě by o tom měl podnikatel spotřebitele informovat.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 13:39, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.