Společnost


Adrimax s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#77897Nedodání zaplaceného zboží, trvající nekomunikace a nevrácení finančních prostředků

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2024, před 5 měsíci

Pavel Šafář

Znění stížnosti

Přes internetový obchod eMOBILKY.cz jsem objednal dne 10. 6. 2024 a ihned zaplatil černý toner do tiskárny uvedený níže, který byl uveden na internetových stránkách emobilky.cz skladem.

Na můj dotaz přišel email dne 17. 6. 2024: "V tuto chvíli probíhá kompletace vaší objednávky a připravujeme zboží k zabalení a předání do přepravy pro doručení na adresu, nebo dodání do výdejního místa, nebo k osobnímu odběru.!

24. 6. 2024 mi přišel pro změnu od této firmy tento email: "Tímto Vám potvrzujeme úspěšné vyřízení vaší objednávky. Fakturu k objednávce naleznete ke stažení zde."

5. 7. 2024 jsem obdržel tento email: "Při kontrole stavu kusů, dostupných skladových položek jsme byli nuceni vaší objednávku stornovat z důvodu doprodání tohoto produktu v akci, který byl dostupný pouze v omezeném počtu - někdy k tomu může dojít u u zboží, které je v akční nabídce a skladem v posledních pár kusech. Při doprodání zboží například na prodejně, je prodleva v řádu několika hodin až jednoho dne než proběhne kompletní synchronizace s prodejnou a naším skladem (skladovou dostupností sortimentu). V tuto chvíli není zboží dostupné na centrálním skladě ani u dodavatele. Byla-li objednávka uhrazena, platba za nedodané zboží vám bude vrácena nejpozději do 14-ti dnů a to způsobem, jakým byla objednávka uhrazena: platba kartou online - proběhne refundace zpět na platební kartu"

16. 7. 2024 další email: "V tuto chvíli byla zaevidována refundace - vrácení platby zpět za vrácené, nebo nedodané zboží. Platba vám bude vrácena způsobem, jakým bylo zboží uhrazeno."

20. 7. 2024 jsem napsal firmě emobilky.cz, že stále čekám na vrácení finančních prostředků za nedodaný uhrazený černý toner, nicméně platba mi stále nebyla do dnešního dne vrácena.

Ne uvedený mail u reklamací na stránkách eMobilky.cz s žádostí o vrácení finančních prostředků jsem psal již několikrát. Bohužel žádná odezva, nekomunikují. Telefonicky na uvedeném čísle opět na eshopu se neleze s nikým spojit, pouze s automatem.

Nedodaná položka:
Peach C540 kompatibilní cartridge Canon PG-540, černá


Produkt

Peach C540 kompatibilní cartridge Canon PG-540, černá


Požadované řešení

návrat finančních prostředků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2024 14:31, před 5 měsíci

V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.

Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.

Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Adrimax s.r.o.,
Světova 523/1, Libeň, 180 00 Praha 8. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 11:44, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.