Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, jsem majitelem vozu Škoda Kodiaq Sport line.Rok výroby vozidla je 2020.Vozidlo jsem koupil v témže roce v autorizové prodejně Škoda Samohýl Zlín. Auto jsem poprvé servisoval v této prodejně,vše bylo bez závad. Jelikož jsem z okresu Nový Jičín, začal jsem auto pravidelně servisovat ve Škoda Auto Lukáš v Novém Jičíně. Po čtyřech letech jsem zjistil závadu předních světlometů a viditelnou korozi pátých dveří.Ve výše jmenovaném servise jsem se objednal na servisní prohlídku.Následující den mi servisní technik zdělil,že vše nafotil a odeslal na posouzení do Mladé Boleslavi. Po týdnu se mi ozval s tím, že světla byla uznána jako reklamace, ale korozi na pátých dveřích mi neuznali. Při koupi vozidla mi byla garantována dvanáctiletá záruka na korozi karosérie.Při prohlídce mě servisní technik v Novém Jičíně ujistil, že se jedná o jasnou korozi.Nesouhlasím s posouzením technika z Mladé Boleslavi a nechápu jak může někdo podle fotografie posuzovat stav koroze. Po čtyřech letech mi reklamace na korozi byla zamítnuta.Co mohu očekávat v garantovaných dvanácti letech?
Škoda
Žádám o uvedení vozidla do bezvadného stavu co se týká kozoze.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Jestliže spotřebitel s posouzením technika nesouhlasí, měl by ho u společnosti rozporovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.